پژو پارس سال معمولی XU7

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:06
پژو پارس سال معمولی XU7

بررسی پژو پارس سال معمولی XU7

پژو پارس یک سدان خانوادگی است که تا حدودی می‌توان آن را نمونه ایرانیزه شده‌ای از پژو ۴۰۶ دانست که در بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ در کشور فرانسه بر روی خط تولید قرار داشت. این خودرو در حقیقت تنها یکی دیگر از شاهکارهای شرکت ایران‌خودرو و فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ خودمان است که در ابتدا قرار بود تحت نام پژو سفیر به بازار عرضه شود، اما پس از مدتی به پژو پرشیا تغییر نام داده و به بازار عرضه شد. چندی نگذشت که نام پرشیا نیز از روی آن حذف‌ شد و مدیران ایران خود نام پژو پارس را برای آن انتخاب کردند. از سال ۱۳۸۵ که پژو پارس بر روی خط تولید کمپانی ایران‌خودرو قرار گرفت، تاکنون در مدل‌ها و تیپ‌های مختلف به بازار عرضه‌شده است. در حال جاضر مدل پایه این خودرو پارس سال نام دارد و در مقایسه با سایر مدل‌های پژو پارس از قیمت کمتری برخوردار است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم پژو پارس، فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ بوده که در طراحی آن از پژو ۴۰۶ نیز الهام گرفته‌شده است. در یک نگاه کلی می‌توان گفت شاید طراحی پژو پارس نسبت به برخی خودروهای روز بازار کمی قدیمی به نظر برسد اما در مجموع از طراحی جذاب و جوان پسندی برخوردار است که باعث شده پس از گذشت سال‌های طولانی از زمان تولید آن، همچنان برای بسیاری از افراد قابل قبول و زیبا به نظر برسد. از زمان تولید اولین نمونه پژو پارس تاکنون، فضای داخلی آن (برخلاف نمای خارجی) تغییرات زیادی را تجربه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به طرح و رنگ جدید داشبورد، غربیلک فرمان، رویه درب‌ها اشاره کرد. صندلی‌ها همچون گذشته به تنظیمات ۶ جهته دستی مجهز هستند و در مقایسه با سایر هم‌رده‌ها از راحتی قابل قبولی برخوردارند.
پژو پارس سال از پیشرانه XU7JP/L3 بهره می‌برد که درواقع همان پیشرانه استفاده‌شده در پژو ۴۰۵ و سمند LX است. این پیشرانه ۱.۸ لیتری، دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است که توان تولید ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده‌شده که با کد (BE3) از آن یاد می‌شود. متأسفانه از سال ۱۳۹۰ به بعد پیشرانه XU7JP/L3 و گیربکس BE3 نصب‌شده بر روی سدان‌های میان رده شرکت ایران‌خودرو، با افت کیفیت شدیدی همراه بوده‌ که در بسیاری از موارد هزینه‌های سرسام‌آوری را برای صاحبان خود به همراه داشته‌اند. علاوه بر استهلاک بالا، پیشرانه این خودرو از مصرف سوخت نسبتا بالایی نیز برخوردار است؛ طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۹.۱ لیتر اعلام کرده است، اما در عمل این عدد به‌راحتی تا ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت که در مقایسه با مصرف سوخت پیشرانه TU5 نصب‌شده بر روی پژو پارس LX(7.5 لیتر) عدد بسیار بالایی به نظر می‌رسد. در کنار تمامی این نکات منفی، شتاب صفرتا صد پژو پارس سال در حدود ۱۱ ثانیه است که اختلاف بسیار کمی با پژو پارس ELX مجهز به پیشرانه XUM دارد و در مقایسه با سایر خودروهای همرده شتاب بهتری محسوب می‌شود.

ارزش خريد پژو پارس سال معمولی XU7

پژو پارس سال با تکیه‌بر طراحی جذاب و پیشرانه پرتوان خود از جایگاه ویژه‌ای در میان جوانان برخوردار است، اما مسلما امنیت کم، مصرف سوخت غیراقتصادی و استهلاک بالا باعث می‌شود که این خودرو ارزش خرید چندانی نداشته باشد. در رنج قیمتی که این خودرو قرار دارد اگر به دنبال خودرویی با طراحی متفاوت و به‌اصطلاح لوکس هستید، می‌توانید به سراغ نمونه‌های کم کارکرد سمند سورن ELX بروید که به پیشرانه EF7 مجهز شده و در مقایسه با پارس سال از امنیت و تجهیزات بیشتری نیز برخوردار است.

10
0 4

رقبای پژو پارس سال معمولی XU7

پژو پارس سال در رنج قیمتی خود، رقیبان فراوانی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به پژو 206 صندوقدار، سمند EF7، برلیانس H230 و آریو دنده دستی اشاره کرد. مطمئنا ازلحاظ توان فنی پژو پارس سال در مقایسه با این رقبا حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، اما اگر قصد خرید یک سدان خانواده با مصرف سوخت کمتر و امنیت بیشتر از پژو پارس را دارید، می‌توانید سمند EF7 یا 206 صندوقدار را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود قرار دهید.


مشخصات فنی پژو پارس سال معمولی XU7

نام لاتین خودرو PEUGEOT PARS
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D-سدان خانوادگی
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1386
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1761 سی سی
نوع موتور XU7JP/L3
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستي (BE3)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 8
قدرت 100 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 153 نيوتن متر در 3000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11 ثانيه
ضريب تراکم 9.3
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه اي)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنرپیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4498 میلیمتر
عرض 1704 میلیمتر
ارتفاع 1410 میلیمتر
فاصله محوری 2669 میلیمتر
وزن 1165 کیلوگرم
حجم صندوق 470 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R 14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R 14
مصرف سوخت شهری 13.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 66 لیتر
پیمایش 725 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم صوتي پيشرفته مجهز به موبايل هندزفري, بلندگوي عقب
غربیلک فرمان پلاستیک خشک ساده،كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )
سیستم صندلی های جلو تنظيم 6 جهته اهرمي صندلي های جلو- صندلی ساده دارای رویه پارچه‌ای
سیستم صندلی های عقب صندلی ساده دارای رویه پارچه‌ای
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شكن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شكن عقب
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي راهنمادار
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
سایر موارد دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ‌هاي راهنما و چراغ سقفي و LED داخل جلوآمپر
کیسه های هوا كيسه هواي راننده و سرنشين
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر - قفل مركزي با ريموت - قفل ميکروسوييچي درها -
ترمزهای جلو: ديسكي با سيستم خنك كاري
ترمزهای عقب كاسه اي
سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD (چهاركاناله)
سایر موارد سنسور دنده عقب، سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با يک دکمه همه درها قفل و باز مي شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهاي شديد با کاهش ناگهاني سرعت، فلاشرها روشن مي شوند)، سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجاي آژير دزدگير

مزایا و معایب پژو پارس سال معمولی XU7

مزایا پژو پارس سال معمولی XU7

معایب پژو پارس سال معمولی XU7

  • کابین جادار
  • هندلینگ مناسب
  • طراحی ظاهری جوان پسند
  • خدمات پس از فروش
  • ترمزهای نامطمئن
  • سیستم ضد سرقت نا امن
  • مصرف سوخت بالا
  • استهلاک بالا
  • کیفیت ساخت پایین

عکس پژو پارس سال معمولی XU7

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "پژو پارس سال معمولی XU7"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اکبر ازادبخت
مهمان

هرچی داشتن مونده بود امسال تواین گرونی ردشون کردن بعد جالب اینجاس هر ماشینی نمیتونستن برا مشتری اماده کنن تبدیل فقط جایگزین پژو پارس سال میدادند که همه گرفتن ولی متاسفانه راضی نیستن، یارو ثبت نامی سورن پلاس،رانا پلاس یا۲۰۷ بود قصدا بهش نمی‌دادند تا طرف مجبور بشه تبدیل کنه و پارس رو برداره که الان اونایی که برداشتن همه پشیمون شدند

علی زارع
مهمان

همون ۴۰۵ ارایشش کردن متورشم همونه

شایان
مهمان

ماشین خوبیه فقط قیمتش…… میکنه ولی از بقیه ماشین ها مثل جناب۹۰میلیونی بهتره