به این ۶ دلیل تندر ۹۰ بخرید

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 خرداد 97 ساعت 23:38
به این 6 دلیل تندر 90 بخرید

موتور قوی، فضای بار زیاد و استهلاک کم، تندر 90 را به یکی از بهترین انتخاب‌های سگمنت مدل‌های اقتصادی تبدیل کرده‌اند...

تندر ۹۰، که در بازار ایران برخی آن را با نام L90 هم می‌شناسند، با نام اصلی داچیا لوگان خودرویی است که از تقریباً ۱۰ سال پیش، با نام رنو تندر ۹۰ در کشور ما توسط شرکت رنو پارس که یک شرکت مشارکتی می‌باشد تولید می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۸۳، با همکاری رنو، ایران خودرو، سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران راه اندازی شد و وظیفه مونتاژ خودروهای رنو در ایران را بر عهده دارد. ۵۱ درصد سهام این شرکت متعلق به رنو و ۴۹ درصد آن در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

تندر ۹۰ در شرایطی وارد بازار ایران شد که مردم خسته از مدل‌های تکراری پژو و پراید، به دنبال یک خودروی جدید بودند. با آغاز تولید و فروش این خودرو در ایران، طی ماه اول بیش از یکصد هزار دستگاه تندر ۹۰ ثبت سفارش شد که نشان از اقبال بسیار خوب مردم به این خودروی با اصل و نسب فرانسوی داشت.

داستان تولید این خودرو بسیار جالب است. در سفری که رئیس جمهور فرانسه، ژاک شیراک به کشور روسیه داشت، هیئتی متشکل از مدیران ارشد کمپانی‌های بزرگ فرانسوی از جمله لوئیس شوایتزر، مدیرعامل رنو وی را همراهی می‌کردند. شوایتزر بعدها در مورد ایده ساخت لوگان گفته که در روسیه، وقتی دیده مدل‌های ارزان قیمت ۶ هزار یورویی لادا فروش بسیار بالایی دارند و مدل‌های ۱۰ هزار یورویی رنو خیلی با استقبال مردم مواجه نشده‌اند، ایده ساخت خودرویی با سه مشخصه اصلی مدرن، با دوام و ارزان قیمت به ذهنش خطور کرده است. تندر ۹۰ همه این مشخصه‌ها را دارد و به همین دلیل، توانسته در بازار کشورمان، فروش فوق العاده خوبی را تجربه کند.

در این مطلب، قصد داریم نگاهی تخصصی به مزایای رنو تندر ۹۰ بیندازیم و ببینیم در بازار فعلی ایران، به چه دلایلی این خودرو ارزش خرید بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است که مطالب مشاوره خرید وب سایت زوم فور کار، بدون هیچ گونه جانب داری از برند یا مدلی خاص نوشته می‌شوند و قصد ما، فقط آگاه سازی خریداران و کمک به مردم برای خرید آگاهانه است.

رنو تندر ۹۰ که تقریباً از ۱۰ سال پیش وارد ایران شده، یک سدان سایز متوسط است که از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور با کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی خروجی‌های خود را به محور جلو ارسال می‌نماید. با توجه به ابعاد بدنه ای برابر با ۴۲۴۷ میلی متر طول، ۱۷۴۰ میلی متر عرض و ۱۵۳۴ میلی متر ارتفاع، می‌توان گفت رنو تندر ۹۰ از موتوری با قدرت خوب استفاده می‌کند و همین یکی از مزایای اصلی آن به شمار می‌رود.

مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی، در مدل دستی ۶.۹ لیتر و در مدل مجهز به جعبه دنده اتومات برابر با ۸.۳ لیتر است و شتاب صفر تا صدی برابر با ۱۰.۲ و ۱۱.۷ ثانیه، به ترتیب در مدل‌های دستی و اتومات دارد. گفتنی است رنو تندر ۹۰ از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد.

اکنون با ذهنیتی کلی در مورد این خودرو، به بررسی مزایا و دلایل خرید آن خواهیم پرداخت. تاکید می‌کنیم این مشاوره خرید بیشتر به درد کسانی خواهد خورد که موارد مطرح شده در آن به عنوان مزیت خودرو، جزو معیارهای اصلی آن‌ها هنگام خرید یک خودرو است. لطفاً در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱ – ایمنی خوب در این بازه قیمتی

رنو تندر ۹۰، از آن جایی که خودرویی با اصالت می‌باشد و طراحی و ساخت آن اصولی بوده است، توسط موسسه بسیار معتبری مانند یورو انکپ آزمایش ایمنی شده و موفق شده سه ستاره ایمنی از این موسسه کسب کند. این در حالی است که در رقبای این خودرو در بازار، خبری از نتیجه تست ایمنی یورو انکپ نیست و همین، قطعاً باعث می‌شود مردم اعتماد بیشتری به این خودرو داشته باشند. در تست ایمنی یورو انکپ از رنو تندر ۹۰، در بخش محافظت از سرنشین سه ستاره و ۱۹ امتیاز، در بخش محافظت از سرنشین کودک سه ستاره و ۳۱ امتیاز و در بخش محافظت از عابر پیاده ۵ امتیاز به دست آورده است. تندر ۹۰ در تست‌های تصادف یورو انکپ، به خوبی ثابت کرد که بدنه‌ای قوی دارد. در تست تصادف از جلو فشار زیادی به سینه راننده وارد می‌شود و همچنین در تست تصادف از کنار، این فشار به سینه راننده بیش‌تر از همیشه است. در دیگر بخش‌ها عملکرد خودرو خوب ذکر شده است. از مهم‌ترین امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز ABS چهار کاناله با EBD و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

۲ – خودرویی با کیفیت بالا و استهلاک کم

اگر تجربه سواری با تندر ۹۰ را داشته باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که این خودرو از کیفیت ساخت بالایی به نسبت قیمتی که دارد برخوردار است. به طور کلی، تندر ۹۰ خودرویی است که خیلی مالک خود را اذیت نمی‌کند و اگر سرویس‌های آن را به موقع انجام دهید و رانندگی غیر عادی با آن نکنید، احتمال این که خودروی شما به تعمیر اساسی پیدا کند خیلی کم خواهد بود. به عنوان مثال، برخی مدل‌های خانواده پژو که از رقبای اصلی تندر ۹۰ هستند، به وفور واشر سرسیلندر آن‌ها به مشکل می‌خورد، ولی در تندر ۹۰ خبری از این ایرادهای عجیب و غریب نیست. برخی قیمت بالای قطعات این خودرو را ایرادی برای آن می‌دانند که از نظر ما، استهلاک کم تندر ۹۰ آن مورد را به راحتی خنثی می‌کند.

۳ – موتوری خوب و قوی در این بازه قیمتی

یکی دیگر از مواردی که اگر تجربه رانندگی با تندر ۹۰ را داشته باشید قطعاً متوجه آن شده‌اید، قدرت خوب موتور و شتاب بالایی است که این خودرو دارد. همان طور که در بخش معرفی خودرو گفتیم، تندر ۹۰ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری مجهز شده است. این موتور حداکثر نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۳۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. همان طور که قبلاً گفته شد، تندر ۹۰ در دو نسخه دستی و اتومات به فروش می‌رسد که گیربکس اتومات به دلیل ۴ دنده بودن، علاوه بر کاهش شتاب خودرو، مصرف سوخت آن را هم بالاتر برده است. از این رو توصیه ما به شما این است که اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که خبری از ترافیک زیاد نیست و قصد خرید تندر ۹۰ دارید، مدل دستی آن را خریداری کنید.

۴ – مصرف سوخت خوب در نسخه دنده‌ای

یکی از فاکتورهایی که در خودروهای اقتصادی بازار، مانند تندر ۹۰ اهمیت بسیار بالایی برای خریدار دارد، مصرف سوخت آن می‌باشد. تندر ۹۰ در مدل دستی خود، طبق اعلام کمپانی بسیار کم مصرف است و در شهر به ازای هر صد کیلومتر ۸.۵ لیتر و در جاده به ازای هر صد کیلومتر ۵.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند و به صورت ترکیبی، میانگین مصرف سوخت آن برابر با ۶.۹ لیتر است. اگر این عدد را در مقایسه با مثلاً مصرف سوخت سمند یا مدل‌های پژو مقایسه کنید، برتری تندر ۹۰ در این بخش کاملاً مشخص خواهد شد. البته نکته‌ای که باید ذکر کنیم این که، شرکت‌ها میزان مصرف سوخت خودروها را در شرایط آزمایشگاهی و بسیار ایده آل، با بهره گیری از رانندگان حرفه‌ای محاسبه و اعلام می‌کنند، از این رو خودروها معمولاً کمی بیشتر از آن چه شرکت‌ها ادعا دارند بنزین مصرف می‌کنند.

۵ – صندوق عقب جادار

برای کسانی که اهل مسافرت با خودرو هستند، داشتن یک صندوق عقب بزرگ و جادار یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید یک خودروی سدان به آن اهمیت می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، قطعاً با شنیدن این که تندر ۹۰ بیشترین فضای بار را در میان رقبای هم سطح خود ارائه می‌کند خوشحال خواهید شد. به عنوان مثال، حجم صندوق عقب در رانا ۴۰۰ لیتر، ۲۰۶ اس دی ۳۲۵ لیتر، پژو پارس ۴۷۰ لیتر، سمند ال ایکس ۵۰۰ لیتر و نهایتاً در تندر ۹۰ برابر با ۵۱۰ لیتر است. از این رو اگر این مورد برای شما مهم است، در خرید تندر ۹۰ شک نکنید.

۶ – بازار دست دوم خوب

به دلایلی که تا اینجا ذکر کرده‌ایم و همچنین به دلیل محبوبیت برند رنو نزد ایرانی‌ها، تندر ۹۰ توانسته تصویر خوبی از خود در اذهان مردم ایجاد کند. از همین رو، تندر ۹۰ یکی از آن خودروهای بازار است که هر موقع پول لازم بودید، خیلی راحت می‌توانید آن را بفروشید. بازار دست دوم این خودرو رونق بسیار بالایی دارد و معمولاً اگر خودروی شما تصادفی نباشد و کارکرد معقولی هم داشته باشد، به نسبت دیگر رقبای این خودرو، تندر ۹۰ افت قیمت خیلی زیادی هم نخواهد داشت.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تندر ۹۰ درست زمانی به بازار آمد که جای خالی یک مدل تازه نفس، با امکانات و کیفیت ساخت بهتر و موتوری قوی‌تر بسیار خالی بود. فروش فوق العاده موفقی که تندر ۹۰ در طول این ۱۰ سال توانسته در بازار ایران داشته باشد خود مهر تاییدی است بر خوب بودن این خودرو، ولی از آن جایی که هیچ گلی بدون خار نیست، در آینده در مطلبی جداگانه به بررسی معایب و دلایل نخریدن این خودرو هم خواهیم پرداخت.

شاید اگر کمپانی رنو کمی روی کابین تندر ۹۰ کار می‌کرد و برخی آپشن های روز را روی آن ارائه می‌داد، این خودرو به مدلی بسیار خوب و یک پکیج کامل می‌توانست تبدیل شود. به طور کلی بخواهیم بگوییم، اگر در بازار به دنبال یک خودروی خانوادگی با کابین نسبتاً جادار، فضای بار زیاد، موتور قوی و مصرف سوخت مناسبی هستید که هر لحظه اراده کردید مشتری بالا سرش حاضر باشد، ما خرید تندر ۹۰ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عکاس : آریا محسنی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

29 دیدگاه ها برای "به این ۶ دلیل تندر ۹۰ بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
زانیار
مهمان

درود بر خوانندگان عزیز این مطلب، یک کلام ختم کلام ، بهترین و پر قدرت ترین و خوش تیپ ترین و با کیفیت ترین و کم اصطهلاک ترین ماشین تو ایران هستش. ال نود عشق منه. بیشتر از یه خونه‌ی صد و پنجاه متری تو سعادت آباد می ارزه و دوستش دارم.

پیام حسین وش
مهمان

من واقعا تایید میکنم خودم داشتم .رانندگیش حرف نداره بی رقیب تو رده ی خودش.
راننده اصلن خسته نمیشه و پرقدرت فقد ایرادی ک داره آپشن هاش کمه نسبت ب بازار

یحیی
مهمان

خوشتیپ ترین

آرش
مهمان

بعضی از نظرهای شما را من اصلاً قبول نمیکنم ال۹۰ ماشین فوق العاده ای است

آرش
مهمان

ال۹۰ ماشین خیلی قشنگیه با کیفیت بالا بهترین ماشین عالی l90

پارسا
مهمان

باید شتابش رو جز مزایاش حساب میکردی سرعتش هم متوسط هست اگه یه کم ارتفاع رو بخوابونی تو دور عالی میره و درست مثل elx که تو دور خوب میره تفاوت نداره

سجاد
مهمان

آقا پارسا elx کیلو چنده دنده پنج النود تیکاف می‌کشه لامصب یه لحظه که باهاش گاز میدی می‌چسبی به صندلی اگر هم سرعتش متوسطه بخاطر قفل گشتاورشه وگرنه elx به النود نمی خوره

پارسا
مهمان

آقا میای یه ال نود E1 میاری وسط میگی کابین بی روح داره حداقل E2 رو میاوردی بعد می گفتی کابینش بی روح هست بعدشم از این ماشین ها (۲۰۶ و ۴۰۵ و …. ) انتظار داری داشبورد یا طراحی داخلیشون چه جوری باشه ؟

پارسا
مهمان

ال نود هر چی باشه از لگن ها( ۴۰۵ ، پارس{همه نوع مدلش، از سال بگیر تا tu5 }، سمند ، ۲۰۶ [همه نوع تیپش] ، ) خیلی خیلی ال نود از اونا بهتره از همه لحاظ میگم به غیر ظاهر

Mahdi
مهمان

توی رنج زیر ۵۰ ماشین مناسبیه با استهلاک کم و قدرت زیاد

علی
مهمان

ال نود ماشین مدرنیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

واقعا خسته نباشید
معنی و مفهوم مدرن رو هم فهمیدیم

امین
مهمان

با سلام در بازه قیمتی این خودرو بهترین پیشنهاد میتونه باشه البته تو خودرو های دست دوم رقیب قدرتمندی چون ریو رو مقابل خودش میبینه .مصرف کمتر نسبت به ۴۰۵ و پرشیا و سمند و قدرت بالاتر ریو و ال ۹۰ اونارو از بقیه رقباشون دور کرده

بهزاد
مهمان

انصافا رودست نداره اینو اکثر مکانیک ها و قطعات فروشان میگن خداگواه چند سال دارم جز بنزین روغن بیمه خرجی برام نداشته من چون اپشن هم تا حدی برام مهمه پارس تندر مولتی مدیا خریدم مانیتور دار نمای صندوق عقب و چراغها که بعضی ها بهشون خوش نمیومد رو هم حل کرده ب نظر من و دوستان که از نزدیک پارس تندر دیدن خیلی عالیه مابقی آپشن هم دیگه الان میشه اضافه کرد،یاحق

Estasis
مهمان

من از سال ۸۸، ال ۹۰ دارم این درسته که اپشنال نیست اما شخصا حاضر نیستم با هیچ کدوم از ماشین های چینی بازار عوضش کنم، تو این سال ها تنها خرجی که برام داشته روغن و بنزین و لنت… چیزای مصرفی بوده

رضا
مهمان

منم از سال ۸۸ دارم یه پیچش هم عوض نشده بسیار با کیفیت

سینا
مهمان

خوب آخه چیزی نداره که خراب بشه عزیزم فقط موتور داره. من پراید داشتم هشت سال اون هم چیزیش نشد ولی ماشین هرچی آپشنهاش بیشتر باشه به همون نسبت هم بیشتر براش خرابی پیش میاد

علی
مهمان

مثلا پژو پارس و ۴۰۵ و سمند و دنا چی دارن که این نداره. دوایربگ ای بی اس EBD. کامپیوتر سفری که توش مصرف سوخت لحظه ای مقدار بنزین تا رسیدن به پمپ بنزین و… رو نشون میده ۴ شیشه برقی آینه برقی و… حالا پرشیا و ۴۰۵ چی نسبت به این اضافه دارن.