زمان قرعه‌ کشی طرح پیش ‌فروش ایران خودرو

بروزرسانی در: شنبه 24 خرداد 99 ساعت 02:44
زمان قرعه‌ کشی طرح پیش ‌فروش ایران خودرو

با پایان پیش ‌فروش ایران ‌خودرو و سایپا و با توجه به تقاضای بالا، این دو شرکت قرعه‌کشی این مرحله از فروش را طی امروز و فردا برگزار خواهند کرد. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها قرعه‌کشی خود را امروز برگزار می‌کنند و سایپایی‌ها نیز فردا.

بنابر طرحی که خودروسازان به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته اجرا کردند، قرار شد ۷۵ هزار دستگاه انواع محصول پیش‌فروش شود که سهم ایران‌خودرو ۴۵ هزار دستگاه اعلام شد و سهم سایپا هم ۳۰ هزار خودرو. البته این در حالی است که با توجه به اعلام ایران‌خودرو، این شرکت کمتر از ۴۰ هزار دستگاه محصول را پیش‌ فروش کرده، بنابراین سایپایی‌ها (با توجه به اعلام پیش ‌فروش ۷۵ هزار دستگاهی خودروسازان) احتمالا رقم ۳۵ هزار دستگاه را برای فروش خود در نظر گرفته‌اند. البته این احتمال هم هست که خودروسازان به دلایلی کمتر از ظرفیت اعلامی، پیش‌فروش کرده باشند.

هرچه هست، قرعه‌کشی پیش‌فروش خودروسازان امروز و فردا انجام می‌شود تا نام مشتریانی که شانس‌شان بیشتر است به‌ عنوان برنده این بخت ‌آزمایی اعلام شود. آن‌طور که ایران‌خودرو اعلام کرده، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پیش ‌فروش ایران‌خودرو شرکت کرده‌اند. با این حساب و با فرض پیش ‌فروش ۴۰ هزار دستگاهی این شرکت، شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ایران‌خودرو یک به ۳۸ است. به عبارت بهتر، از هر ۳۸ نفری که در پیش‌فروش ایران‌خودرو شرکت کرده‌اند، فقط یک نفر شانس برنده شدن دارد. البته با توجه به ظرفیت فروش اعلامی ایران‌خودرو به تفکیک محصولات، طبعا شانس برنده شدن در هر خودرویی با دیگری متفاوت است. طبق اعلام ایران‌خودرو، این شرکت بیشترین ظرفیت فروش خود را به پژو ۲۰۷ دنده‌ای اختصاص داده است، چه آنکه امکان ثبت‌نام این محصول برای هشت هزار و ۷۵۰ نفر فراهم آمده است.

پس از ۲۰۷، پژوپارس LX با ظرفیت هشت هزار و ۱۸۰ دستگاهی در رده دوم است و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که ظرفیتی شش هزار و ۴۵۰ دستگاهی برای آن لحاظ شده، رتبه سوم را در اختیار دارد.

طبق اعلام ایران‌ خودرو، این شرکت برای دنا پلاس ظرفیت سه هزار و ۷۰۰ دستگاهی در نظر گرفته است و برای پژو ۴۰۵ مدل SLX هم ظرفیتی سه هزار و ۲۰۰ دستگاهی. در رده بعدی اما پژو ۲۰۶ صندوقدار با ظرفیت فروشی دو هزار و ۸۶۰ دستگاهی قرار دارد و پس از آن هم سمند سورن ظرفیتی دو هزار و ۲۲۰ دستگاهی را به خود احتصاص داده است. در رده‌های بعدی نیز به ترتیب، سمند EF7 با ظرفیتی دو هزار و ۱۰۰ دستگاهی، سمند LX با ظرفیتی هزار و ۲۰۰ دستگاهی، دنای معمولی با ظرفیتی ۹۵۰ دستگاهی و پارس سال با ظرفیتی ۳۰۰ دستگاهی قرار گرفته‌اند.

اما سایپایی‌ها هنوز تعداد ثبت ‌نام‌ کنندگان در طرح پیش‌ فروش خود را اعلام نکرده‌اند و همچنین مشخص نیست هر کدام از محصولات آنها با چه ظرفیتی عرضه شده‌اند. این شرکت تنها اعلام کرده که با توجه به اتمام زمان ثبت ‌نام در طرح پیش ‌فروش یک ‌ساله محصولات سایپا، قرعه‌کشی موردنظر فردا درحضور مراجع نظارتی انجام خواهد شد. طبق اعلام سایپا، نتایج قرعه‌کشی مانند روال فروش فوق‌العاده‌ها براساس کد پیگیری مشتریان در سایت رسمی فروش این شرکت خودروسازی به آدرس www.saipacorp.com اعلام خواهد شد و مشتریان پس از اعلام نتایج ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه و انتخاب نمایندگی اقدام کنند. به نظر می‌رسد تعداد شرکت‌کنندگان در طرح پیش‌فروش سایپا کمتر از ایران‌خودرو باشد، چه آنکه در فروش فوق‌العاده نیز این اتفاق رخ داد.

دنیای اقتصاد

ثبت نام ایران خودرو

ثبت نام سایپا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar