ساخت پژو ۳۰۱ توسط ۳۰۰ سازنده ایرانی

یکشنبه 12 خرداد 98 ساعت 12:23
ساخت پژو 301 توسط 300 سازنده ایرانی

مدیرعامل ساپکو با ذکر این که خودروی ۳۰۱ پروژه‌ای ملی است، اظهار کرد: این اولین بار است که خودرویی با عمق خودکفایی بالا در کشور راه اندازی می‌شود.

منصور منصوری در اولین جلسه ساپکو با سازندگان پروژه ۳۰۱ از دریافت تأییدیه خودکفایی ۶۰ درصدی این خودرو از طرف وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد و افزود: از مهم‌ترین مسایلی که در این پروژه اجرا خواهد شد، مستندسازی فرآیندهاست که متاسفانه در خصوص پروژه‌های پیشین به خاطر انجام این کار توسط شرکای خارجی مستنداتی در دست نداریم.

وی با اشاره به شاخص‌های اصلی انتخاب تأمین کنندگان در این پروژه گفت: توان تولید قطعه با بیشترین عمق خودکفایی، تولید محصول براساس قیمت رقابتی، وجود زیرساخت برای صادرات و توان سرمایه گذاری در پروژه از مهم‌ترین عواملی است که توانمندی سازندگان را برای ما محرز خواهد کرد.

مدیرعامل ساپکو از برنامه این شرکت برای متوازن سازی قطعه سازان بر اساس رویکرد ماژولار خبر داد و تصریح کرد: براساس این برنامه برای هر قطعه دست کم دو سازنده و حداکثر سه منبع تأمین خواهیم داشت.

منصوری سرمایه گذاری انجام گرفته تاکنون برای خودکفایی قطعات بدون قالب‌های بدنه را ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶۳ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که سرمایه گذاری زیادی درسه سال اخیر توسط ایران خودرو و سازندگان برای این پروژه انجام گرفته و باید این پروژه را محقق کنیم.

وی از ابلاغ سیاست‌های جدید ساپکو در راستای توسعه سازندگان، توسعه صادرات، ارتقای رضایت مشتریان و توسعه خودکفایی محصولات شرکت صنعتی ایران خودرو خبر داد و گفت: با این استراتژی هم فرآیند و هم محصول را برای تأمین کیفیت قطعات مورد توجه قرار خواهیم داد.

 معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تولید محصول ۳۰۱ گفت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودروی دیگر توسط ایران خودرو خواهد بود.

عادل پیرمحمدی افزود: با دستور مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو پس از ترک پژو پروژه تولید محصول ۳۰۱ با استفاده از توان سازندگان توانمند کشور فعال شد.

وی ترک پژو را فرصتی برای خودکفایی در تولید دانست و تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته در قرارداد، امکان توسعه و خودکفایی تولید ۳۰۱ بدون حضور پژو هم امکانپذیر بوده است.

مدیرپروژه ۳۰۱ با اشاره به مشارکت ۳۰۰ سازنده در فرآیند تأمین و تولید قطعات این خودرو، پیشرفت در اجرای پروژه را حاصل کار تیمی و همکاری سازندگان کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون در فاز توسعه‌ای قطعات و محصول هستیم و تا نیمه دوم امسال قالب قطعات به ویژه در بخش بدنه طراحی و ساخته خواهد شد. بیش از ۱۵ قالب ساز درحال ساخت ۱۹۷ قالب محصول ۳۰۱ هستند.

وی افزود:. تمامی قطعات محصول ۳۰۱ دارای تولیدکننده در بین سازندگان داخلی است. قرار بود تولید این محصول با نرخ داخلی سازی ۴۰ درصد شروع شود ولی ایران خودرو در آغاز با ۷۰درصد ساخت داخل آن را تولید خواهد کرد.

پیرمحمدی یادآوری کرد: ۳۰۱ محصولی دارای استانداردهای ۸۵ گانه و روز دنیا است که محصولی دارای این استانداردها برای اولین بار توسط ایران خودرو به تولید خواهد رسید.

وی افزود: طرح و مدارک بخشی از قطعات از طرف کمپانی پژو دریافت شده بود ولی نزدیک به ۶۰ درصد فاقد مدرک و نقشه بود که با استفاده از تجربه و توان سازندگان داخلی درحال توسعه است.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو از آمادگی زنجیره تأمین برای تولید محصول جدید این خودروساز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تولید ۳۰۱ ضامن آینده صنعت خودرو کشور خواهد بود، ایران خودرو چند خودروی دیگر در کلاس‌های گوناگون را هم بر مبنای پلتفرم ۳۰۱ تولید و عرضه خواهد کرد.

وی از آماده سازی خط تولید این خودرو خبر داد و گفت:‌ هم اکنون خط تولیدی با ظرفیت تولید ۱۶ دستگاه از محصول ۳۰۱ در هر ساعت ایجاد شده که با همکاری و همت سازندگان و تأمین کنندگان به بهره برداری خواهد رسید.

پیرمحمدی درپایان یادآوری کرد: سرمایه گذاری که درحال انجام است تنها برای محصول ۳۰۱ نیست بلکه محصولات دیگری براساس این پلتفرم تولید خواهد شد که مطابق با استانداردهای زیست محیطی خواهد بود.

دبیر انجمن قطعه سازان نیز در این جلسه با ذکر این که در پروژه ۳۰۱ درونزایی مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده است، گردهمایی خودروسازان و قطعه سازان بدون حضور پژو را از مزیت‌های بزرگ این پروژه برشمرد.

مازیار بیگلو اظهار کرد: از جمله نکات این پروژه رویکرد ماژولار است که تداخل در ساخت قطعات را از بین برد و مدیریت پروژه را با اختصاص هر قطعه به سازنده مورد نظر به بهترین مدل به اجرا درآورده است.

وی اجرای این پروژه را در وضعیت اقتصادی کنونی از صنعت خودروی کشور کاری ارزنده برشمرد و افزود: پس از خروج شرکت‌های خارجی در سال پیش درکنوانسیونی مشترک با سازندگان ایرانی حضور داشتند، امروز می‌توان دید که موج‌های روی آب رفته و تنها سازندگان داخلی به عنوان سنگ‌های رودخانه پایدار ایستاده‌اند.

بیگلو در ادامه با اشاره به مشکل نقدینگی سازندگان برای سرمایه گذاری تصریح کرد: از سازندگانی که در بخش‌های گوناگون صدای رسایی دارند، برای تأمین نقدینگی پروژه‌های پیش رو طلب یاری می‌کنیم.

دبیر انجمن قطعه سازان با درخواست حفظ مالکیت معنوی قطعات تولیدی، هریک از سازندگان سرمایه گذار در این پروژه اضافه کرد: امروز وظیفه ما قطعه سازان است که با همدلی و همکاری خودروهای ناقص خودروسازان را جمع کرده و از تنش بازار بکاهیم.

لازم به ذکر است، اولین جلسه مشترک ساپکو و سازندگان پروژه ۳۰۱ با هدف اعلام سیاست‌های شرکت صنعتی ایران خودرو در خصوص تولید این خودرو و رویکردهای جدید ساپکو در توسعه زنجیره تأمین و خودکفایی برگزار شد. همسوسازی سازندگان و اعلام آخرین وضعیت، اهداف کیفی و زمانبندی اجرای این پروژه از دیگر اهداف برگزاری این نشست بود.

ساپکو

پژو ۳۰۱

۵ دلیل برای خرید پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ مونتاژ داخل به زودی در بازار

نخستین پژو ۳۰۱ تولید شد

پژو ۳۰۱ ایران خودرو شهریور ۹۸ روانه بازار خواهد شد

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال ۹۸ آغاز خواهد شد

داخلی سازی پژو ۳۰۱ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

تولید خودروهای ناقص و بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی خودروسازان

تولید آزمایشی قطعات پژو ۳۰۱ در اصفهان

پژو ۳۰۱ بدون حضور کمپانی پژو تولید می‌شود

تولید ۳ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا پایان سال

عرضه پژو ۳۰۱ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان

به هیچ عنوان وانت پژو ۳۰۱ را در خیابان نخواهیم دید

آخرین اخبار از داخلی سازی پژو ۳۰۱

آغاز تولید پژو ۳۰۱ از سه ماه نخست سال آینده

پژو ۳۰۱ عضو جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

تولید بدنه پژو ۳۰۱ با آخرین تکنولوژی روز + تصاویر

پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد

اظهارات هاشم یکه زارع در مورد تولید پژو ۳۰۱

تولید اولین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

زمان تحویل پژو ۳۰۱ به مشتریان مشخص شد

قیمت پژو ۳۰۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar