سمند سورن پلاس را بیشتر بشناسید

بروزرسانی در: چهارشنبه 21 خرداد 99 ساعت 20:52
سمند سورن پلاس را بیشتر بشناسید

خانواده سمند های ایران خودرو طی سالیان اخیر بدل به یکی از اصلی ترین خودروهای حاضر در بازار ایران شده است. در این بین سمند سورن همواره از جمله مدل‌های این خانواده بوده که سازنده سعی کرده آن را به روز رسانی کند. از این رو مدل جدید این خودرو که سورن پلاس نام دارد، حالا در سبد فروش ایران خودرو جا خوش کرده است.

سورن پلاس از موتور EF7 با حجم ۱.۷ لیتر بهره می برد. این موتور می تواند ۱۱۵ اسب بخار نیرو را در ۶۰۰۰ هزار دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. همچنین قدرت گشتاور ۱۶۰ نیوتن متری این موتور هم در دور ۴۵۰۰ به دست می آید. این عدد و ارقام برای یک سدان اندازه متوسط خانوادگی ارقام خوبی است.

موتور ۱۶ سوپاپ این خودرو می تواند استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس کند و این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش های بخش مهندسی در شرکت سازده دارد، چون رساندن استاندارد یک موتور به یورو ۵ با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد، خود یک پروژه پر زحمت است.

مصرف سوخت این خودرو معادل ۷.۴۹ لیتر در سیکل ترکیبی است. یعنی ۱۰ سی سی کمتر از ۷.۵ لیتر. قدرت تولید شده در موتور به کمک یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا می کند. در واقع ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد. وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت می کنیم در واقع منظور ما یکی از جادار ترین خودروهای تولید شده در داخل است که از نظر فضای کابین خانواده‌ها را راضی می کند.

سورن پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه ۴۵۳۴. ۱۷۲۰. ۱۴۶۰ میلی متر دارد.

سورن پلاس می تواند صندوق عقبی به اندازه ۵۰۰ لیتر را در اختیار شما بگذارد که تقریبا با خودروی خوش نام بازار یعنی تندر۹۰ برابری می کند. در بخش ایمنی هم این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است و هر چهار چرخ هم از رینگ‌های دورنگ که برای نخستین بار در ایران تولید شده است برخوردار می باشد.

سمند سورن پلاس را بیشتر بشناسید

دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده است وبا سه عدد سنسور دنده عقب هم راننده را در حرکت به عقب یاری می کنند. برای ایمنی کودکان در صندلی عقب هم ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.

سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی دربهای جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند.

تریم داخلی و روکش‌ها پارچه‌ای و به رنگ مشکی هستند. اما طرح پارچه‌های به کار رفته جدید است. صندلی‌های این خودرو از راحت ترین ها در میان تولیدات داخلی هستند. اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که به طور دقیق می تواند۲ حرکت برقی ۴ حرکت دستی داشته باشد. فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه‌های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی که با فشردن کلید تنظیم این آینه‌ها کاملا جمع شوند (آینه‌های تاشو).

چراغهای LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه شکن‌های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمر بند ایمنی۳ نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه دربهای عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرواز جمله امکاناتی هستند که سورن پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی می کند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "سمند سورن پلاس را بیشتر بشناسید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اقبال سبحانی
مهمان

من تازگی خریدم ۲۰ هزار کارکرد دارد از تعریفای که ازش شده حالم بهم میخوره پشیمون پژو ۴۰۵ مدل ۸۳ شدم تو این روزای بارانی شیشه برقی از کار افتاده بالا نمیرن سروصدای فرمان به اضافه سوختن چند تا سنسور هرکی ازش تعریف کرد باور نکنید

میلاد
مهمان

خجالت بکشید با این تولیدات و بدتر با این تعریفاتون
اینای که همرو گفتین جز امکانات اولیه اس نه امکانات رفاهی اینا ۴۰ سال پیش امکانات رفاهی بود..طاقچه عقب شیشه دودی رادیو پخش چراغ ال ای دی..واقعا خیلی پرویین خیلی

ابراهیم
مهمان

گل گفتی داداش ، دمت گرم