صرفه جویی ۷۰۰ یورویی با تولید گیربکس داخلی

شنبه 24 اسفند 98 ساعت 16:50
صرفه جویی 700 یورویی با تولید گیربکس داخلی

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد :‌ تولید هرگیربکس داخلی نزدیک به ۷۰۰ یورو صرفه جویی ارزی دارد و بنا خودروهای سمند، رانا و ۲۰۶ را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک AMT به بازار عرضه کنیم.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو درحاشیه رونمایی از تولید اولین گیربکس شش سرعته  دستی و اتوماتیک  ساخت داخل گفت : در دنیا در حال حاضر ۲۷ درصد خودروها با گیربکس دستی و ۷۳ درصد خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود که بناست تا سال ۲۰۳۰ خودروهای با گیربکس اتوماتیک به ۸۲ درصد افزایش یابد

وی یادآوری ساخت :  اما در ایران در سال ۸۸،  ۹۵ درصد خودروها با گیربکس دستی و ۵ درصد خودروها با گیربکس اتوماتیک بود که در سال ۹۷ میزان خودروهای اتوماتیک به ۲۷ درصدافزایش یافت اما با وجود مشکلات ناشی از تحریم در صنعت خودروسازی امسال ۹۲ درصد خودروها به طور گیربکس دستی تولید شده است که بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و راهی بازار کنیم .

وی اضافه کرد: با داخلی سازی ۴۳ قطعه و ۸ طرح مواد اولیه تاکنون ۵۸ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در ایران خودرو رقم خورده است.

مقیمی همچنین گفت: اموال و دارایی‌های ایران خودرو به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای فروش ارائه شده و آگهی فروش آن هم داده شده است که بر اساس ضوابط، فروش خواهد رفت.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar