عرضه تمام خودروهای تولیدی از طریق سازمان فروش

بروزرسانی در: یکشنبه 8 خرداد 01 ساعت 14:40
عرضه تمام خودروهای تولیدی از طریق سازمان فروش

مهدی خطیبی امروز در مراسم بازدید وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از  ایران‌ خودرو گفت: از ابتدای خرداد ماه تولید خودروهای ناقص از فرآیند تولید خارج می‌شود و خودروهای تولیدی ما به صورت کامل تولید خواهد شد و بر این اساس خودروهای تولیدی به صورت ۱۰۰درصد در اختیار سازمان فروش برای حمل و تحویل به مشتری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۲۵۰۰ دستگاه در ایران‌خودرو تولید می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیر تولید صعودی خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا تولید خودرو به ۲۹۰۰ دستگاه در روز برسد.

وی اظهار داشت: ظرف چند روز آینده با تأمین فرمان هیدرولیکی خودروی تارا روزانه ۱۵۰ دستگاه به تولیدات اضافه می‌شود و با فرآیند عبور مستقیم تولید خودرو حدود ۸۰ درصد از مشکلات ایران‌خودرو حل خواهد شد.

خطیبی اظهار داشت: به صورت پایدار روزانه ۲۵۰۰ دستگاه به صورت عبور مستقیم تولید می‌شود و در مجموع سیستم ایران‌ خودرو برای تولید خودروهای ناقص قفل شده است.

مدیرعامل ایران‌ خودرو اظهار داشت: در مجموع ۲۶ هزار دستگاه ناقص در ایران‌خودرو وجود دارد که ۱۸ هزار دستگاه آن مربوط به سمند سورن در تبریز است که بعد از تعطیلات تابستانی گزارش خواهیم داد که تعداد خودروهای ناقص در کل سایت‌های ما حذف شده و دیگر هیچ خودروی ناقصی به آن اضافه نخواهد شد.

خطیبی در مورد معوقات خودرویی اظهار داشت:‌ سال گذشته معوقات خودرویی در این زمان حدود ۳۲ هزار دستگاه بود، اما اکنون این معوقات به ۶ هزار دستگاه رسیده است.

وی اظهار داشت: در طول ۴ دهه گذشته به جزء ۲ یا ۳ سال همواره خودروهای ناقص تولید می‌شده‌اند، به عنوان مثال در سال گذشته اگر روزانه ۱۸۰۰ خودرو تولید می‌شد، روزی حدود ۱۵۰ دستگاه از این خودروها عبور مستقیم بود و بقیه آنها تولید ناقص بود.

خطیبی بیان داشت:‌ بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد ایران‌خودرو از سه ماه قبل اعلام کرد، سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید ایران‌خودرو خارج خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت:‌البته این خودروسازی تعهد دارد تا ۹ هزار دستگاه سمند به تاکسیرانی تحویل دهد که برای عمل به آن برنامه داریم و بر اساس اقدامات سختگیرانه‌ای که در مورد تولید این ۹ هزار دستگاه وجود دارد، قطعاً این تعداد خودرو با کیفیت‌تر از تولیدات قبل خواهد بود.

وی اظهار داشت:‌ بر اساس برنامه‌ ریزی‌ انجام شده، امیدواریم تا ماه آینده با حضور وزیر صمت در آذربایجان، سمند برای همیشه از خط تولید خارج شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar