ماجرای پارکینگ های ایران خودرو

یکشنبه 2 مرداد 01 ساعت 09:49
ماجرای پارکینگ های ایران خودرو
یقینا شما هم تصاویر و ویدئوهایی از پارکینگ مملو از خودروی ایران خودرو را در فضای مجازی دیده‌اید و با عصبانیت جملاتی را هم نثار خودروسازان کرده‌اید اما داستان پارکینگ ایران خودرو چیست؟

یکی از بازیگران سریال‌های تلویزیونی در زمان سفر هوایی اقدام به فیلم‌برداری هوایی از پارکینگ ایران خودرو و انتشار آن در صفحه شخصی اینستاگرام خود می‌کند.

طبعا به دلیل شناخته شدن شخص مورد نظر، این ویدئو به سرعت تبدیل به یکی از پربازدیدهای فضازی فارسی زبان می‌شود و ادامه ماجرا که خود بهتر بر آن واقفید.

به هر حال وجود هزاران دستگاه خودرو در پارکینگ ایران خودرو قضیه‌ای نیست که بتوان آن را پنهان کرد و ما هم قصد نداریم مانند برخی رسانه‌های جناحی و سیاست‌زده به تخریب اشخاص شناخته شده سینما و تلویزیون بپردازیم آن هم با استناد به این سئوال که چرا سلبریتی‌های ایرانی در همه امور از سیاسی و هنری تا پزشکی و ... دخالت و اظهار نظر می‌کنند.

طبعا چون دموکراسی بر کشور حاکم است هر شخصی مجاز به اظهار نظر در همه امور و به طور خاص صنعت خودرو هست و چون بیشتر ما رانندگی بلد هستیم می‌توانیم در خصوص صنعت خودرو و مسائل تخصصی آن نظر دهیم.

این موضوع البته در یکی دو سال گذشته و به دلیل تولید خودرو به صورت ناقص قابل درک بود اما ادامه این موضوع و حواشی آن در شرایطی که تولید خودروی ناقص متوقف شده است عجیب می‌نماید.

صنعت خودرو ما با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است که با استناد به آن می‌توان به تخریب این صنعت پرداخت اما تجمیع خودرو در پارکینگ خودروسازی که در بدترین حالت روزی ۲۵۰۰ دستگاه تولید می‌کند قطعا به دور از انصاف است.

جالب اینجاست که حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پلیس نیز گاها با سواری بر موج این ویدئوها به تخریب این صنعت می‌پردازند!

برای درک بهتر بد نیست بدانید که پارکینگ ایران خودرو، حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو ظرفیت دارد که در شرایط امروز تنها ظرفیت چهار روز تولید ایران خودرو را جوابگو خواهد بود. این عدد برای سایر خودروسازان جهان بسیار بیشتر از این ارقام است و گاه تا ده‌ها هزار خودرو نیز می‌رسد اما هرگز اتهام دپو و احتکار خودرو بر آنان وارد نمی‌شود.

تجمیع این تعداد خودرو در خودروسازی کشوری که مراحل شماره‌گذاری آن می‌تواند هفته‌ها به طول بی‌انجامد قطعا نمی‌تواند ایرادی را بر ایران خودرو مترتب کند. ضمن این که این پارکینگ‌ها همانطور که ورودی دارد دارای یک خروجی نیز هست که محصولات فروخته شده از آن خارج می‌شود پس طبیعتا این چرخه پر و خالی شدن ادامه خواهد داشت.

صنعت خودرو با مشکلات بسیاری مواجه است که باید دلسوزانه به رفع آن اندیشید و دست از تخریب آن با وجود آگاهی از مشکلات برداشت.

تخریب ایران خودرو با استناد به فیلم برداری هوایی مسافران آن هم در شرایطی که بر اساس آمار و ارقام این شرکت توانسته است تا تولید خودروی ناقص را متوقف و خودروهای کف پارکینگ را تکمیل و عرضه کند منصفانه نیست.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar