پژو ۳۰۱ شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسد

بروزرسانی در: چهارشنبه 10 مهر 98 ساعت 12:54
پژو 301 شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسد

معاون طراحی و توسعه ایران خودرو: خورو پژو ۳۰۱ پس از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهایی شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسد.

عادل پیر محمدی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما با اشاره به اینکه صنعت خودرو از صنایع پویایی شناخته می‌شود گفت: آمریکا تصورش این بود که صنعت خودرو کشور پس از تحریم‌ها از پا در می‌آید، ولی اینگونه نشد، پس از بد عهدی وخروج پژو از ایران، باهمکاری سازنده‌ها آغاز به ساخت قطعات داخلی پژو ۳۰۱ کردیم.

وی ادامه داد: با کمپانی پژو نزدیک به ۴۵ درصد ساخت خودرو ۳۰۱ را آغاز کرده بودیم که پس از بد عهدی پژو،۵۰ درصد از قطعات اصلی برای ساخت خودرو ۳۰۱ که شامل قطعات سیتم کنترل خودرو، سیستم الکترونیک، قطعات شاسی، ترمز، فرمان برقی و... را دراختیار نداشتیم بلافاصله با سازنده‌ها صحبت کردیم و طراحی ۵۰ درصد قطعات آغاز شد.

وی افزود: درصد خودکفایی خودرو ۳۰۱ با ساخت داخلی بیش از ۶۵ درصد است و در طراحی ۵۰ درصد قطعات تولید داخلی است مالکیت معنوی آن برای گروه ایران خودرو است.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن قالب توسط ۱۵ قالب ساز در حال تولید است و قطعات اصلی در حال طراحی است و امیدواریم تا پایان سال نمونه‌های اولیه خودرو ۳۰۱ را تولید کنیم.

وی با ذکر اینکه خط تولید آماده و توان تولید ساعتی ۱۶ خودرو را داریم گفت: آزمایش خودرو ۳۰۱ با قطعات پژو قبلاً انجام گرفته بود، ولی به خاطر اینکه هدف ما ساخت و طراحی خودرو است و بدنبال خودکفایی ساخت خودرو داخلی هستیم براساس برنامه پس از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال آینده خودرو ۳۰۱ به تولید انبوه می‌رسد.

پیر محمدی بیان کرد: در صورتی که دیگر صنایع از جمله فولاد، پتروشیمی و دیگر صنایع همکاری کنند ما به خودکفایی بیش از ۸۵ درصد خواهیم رسید.

وی بیان کرد: ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در ساخت این خودرو کمک می‌کند و علاوه ساخت قطعه بعضی قطعه سازان کار طراحی هم انجام می‌دهند برخی در ساخت و شماری هم در طراحی به ما کمک می‌کنند.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو افزود: ۸۰ درصد قطعات موتور ۳۰۱ ساخت داخل است و برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته‌ایم و باید امسال مراحل تست را بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در بورد الکترونیک مشکل داریم گفت: ضعف ما در الکترونیک است صنایع الکترونیک کمک کنند تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم به طور مثال در فرمان برقی بیش از ۶۵ درصد به خودکفایی رسیدیم.

وی در خصوص قیمت خودرو ۳۰۱ گفت: قیمت خودرو برگرفته از عوامل نهاده‌های تولید است، ولی سعی می‌کنیم کمتر از قیمتی باشد که کمپانی پژو عرضه می‌کند.

پیر محمدی بیان کرد: در آینده خودرویی کاملاً طراحی شده ایرانی بدون شرکای خارجی رونمایی می‌شود و همچنین امسال خودرو دنا اتوماتیک به بهره برداری می‌رسد.

وی با ذکر اینکه هدف ما تولید خودرو و توسعه محصولاتمان است گفت:: ۱۷۰۰ قطعه ساز در کشور وجود دارد و بالغ بر ۷۰۰ قطعه ساز با ایران خودرو همکاری می‌کنند.

صدا و سیما

 

فروش فوری ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو ۳۰۱

۵ دلیل برای خرید پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ مونتاژ داخل به زودی در بازار

نخستین پژو ۳۰۱ تولید شد

پژو ۳۰۱ ایران خودرو شهریور ۹۸ روانه بازار خواهد شد

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال ۹۸ آغاز خواهد شد

داخلی سازی پژو ۳۰۱ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

تولید خودروهای ناقص و بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی خودروسازان

ساخت پژو ۳۰۱ توسط ۳۰۰ سازنده ایرانی

تولید آزمایشی قطعات پژو ۳۰۱ در اصفهان

پژو ۳۰۱ بدون حضور کمپانی پژو تولید می‌شود

تولید ۳ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا پایان سال

عرضه پژو ۳۰۱ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان

به هیچ عنوان وانت پژو ۳۰۱ را در خیابان نخواهیم دید

آخرین اخبار از داخلی سازی پژو ۳۰۱

آغاز تولید پژو ۳۰۱ از سه ماه نخست سال آینده

پژو ۳۰۱ عضو جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

تولید بدنه پژو ۳۰۱ با آخرین تکنولوژی روز + تصاویر

پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد

اظهارات هاشم یکه زارع در مورد تولید پژو ۳۰۱

تولید اولین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

زمان تحویل پژو ۳۰۱ به مشتریان مشخص شد

قیمت پژو ۳۰۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar