۲۵ هزار خودرو در پارکینگ ایران خودرو

پنج شنبه 26 اسفند 00 ساعت 11:01
25 هزار خودرو در پارکینگ ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ایران خودرو را به ۲۵ هزار دستگاه کاهش می‌ دهیم.

مهدی خطیبی، با اعلام این خبر در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت ایران خودرو و بررسی شرایط تکمیل و تحویل خودروهای دپو شده در پارکینگ این خودروسازی، قول داد: پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، حداکثر تا ۱۵ فروردین سال آینده تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ها به ۲۵ هزار دستگاه برسد و این در حالی است که این تعداد، فقط تولید دو هفته شرکت ایران خودرو است.

وی اعلام کرد: خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها تا آبان ماه امسال حدود ۱۰۰ هزار دستگاه بود که اکنون این میزان به کمتر از ۶۶ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

خطیبی اضافه کرد: براساس برنامه موجود، تا پایان امسال، خودروهای موجود در کف پارکینگ شرکت ایران خودرو به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین اعلام کرد: با توجه به دستور مؤکد و پیگیری‌های جدی وزیر صمت، شرکت ایران خودرو تمام اقدامات لازم برای اجرایی شدن بخش‌های مختلف فرمان ۸ ماده ای رئیس‌جمهوری به خودروسازان را در دستور کار خود قرار داده و برای تولیدات سال آینده هم برنامه ریزی لازم را انجام داده‌ایم.

خطیبی متذکر شد: شرکت ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری برنامه‌ریزی کرده که این میزان حتی بیش از تعداد خودروهای تولیدی مدنظر در دستور رئیس‌ جمهوری است.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، دو خودروی ۴۰۵ و سمند تا پایان سال آینده از رده خارج خواهند شد و فقط ۱۰ هزار دستگاه تعهدات ایران خودرو به تاکسیرانی باقی می‌ماند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar