خروج بازار خودرو از رکود با عرضه بیشتر

چهارشنبه 22 تیر 01 ساعت 10:40
خروج بازار خودرو از رکود با عرضه بیشتر

حمیدرضا حیدری افزود: در حال حاضر قیمتهای خودرو در بازار مشهد کاهشی نداشته و واردات خودرو نیز هنوز انجام نگرفته و موارد مطرح شده روی کاغذ بوده است، لذا رکود بر بازار حاکم است.

وی با بیان اینکه اکنون خودرو به یک کالای سرمایه‌ای در کشور تبدیل شده است، بیان کرد: در شرایط کنونی خریدار و فروشنده خودرو خطر ضرر را نمی پذیرند، لذا هر دو دست از خرید و فروش بر می‌دارند و این شرایط هم خودروهای نو و هم مستعمل را شامل می‌شود.

وی اظهار دشت: تنها راهکار خروج از شرایط رکود کنونی عرضه بیشتر خودرو توسط دولت در بازار است، واردات خودرو باید هر چه سریعتر آزاد شود و خودروی بیشتری در بازار عرضه گردد تا بتوان رکود را شکست و بازار را تنظیم کرد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص اجرایی شدن وضع مالیات بر خودروهای گران و تاثیر آن در بازار گفت: تعیین مالیات برای خودروهای گران قیمت، تاثیری بر افزایش تمایل بیشتر مردم به خرید خودروهای ایرانی نخواهد داشت.

حیدری اضافه کرد: زمانی می‌توان به رونق خرید و شکست رکود در بازار خودرو امید داشت که عرضه خودرو اعم از ایرانی و خارجی در بازار بیشتر شود.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar