پیش بینی و خوش بینی فعالان بازار خودرو به کاهش قیمت‌ها

بروزرسانی در: دوشنبه 17 تیر 98 ساعت 13:02
پیش بینی و خوش بینی فعالان بازار خودرو به کاهش قیمت‌ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: با توجه به رکودی که نزدیک به یک ‌ماه است در بازار حاکم شده، قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کرده و ما خوش‌بین هستیم که قیمت‌ها ثبات پیدا کند.

حمیدرضا حیدری در خصوص میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو اظهار کرد: هم اکنون تقاضا برای خرید خودرو کاهش یافته در حالی‌که فروشندگان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌اند و تداوم این روند باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

وی در خصوص دلیل کاهش تقاضا بیان کرد: به خاطر اینکه خودرو از کالایی مصرفی تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده و مردم پول خود را بر خودرو سرمایه گذاری کردند تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا کرده بود ولی هم اکنون با توجه به رکود موجود کسی روی خودرو سرمایه گذاری نخواهد کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد در مورد خودروهای ناقص و تکمیل نشده کارخانه‌های خودروسازی در کشور یادآوری کرد: دو عاملی که باعث شد متقاضی خودرو را گران بخرد در درجه اول عدم عرضه خودرو و در درجه دوم سو استفاده خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو بود.

حیدری یادآوری کرد: اگر قطعه‌سازان قطعات لازم را تولید کنند و تحویل کارخانه‌های خودروسازی دهند و خودروسازان هم به تعهدات خود عمل کنند و خودروها را تحویل مصرف کنندگان دهند، قطعاً بازار قیمت متعارفی پیدا خواهد کرد.

ایسنا

دیگر خودروی ناقصی تولید نخواهد شد

خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

اعلام قطعی قیمت تمام شده خودروهای داخلی تا ماه آینده

پیش ‌فروش و تسهیلات مالی هم کفاف هزینه خودروسازان را نمی‌دهد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar