احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین

بروزرسانی در: شنبه 14 دی 98 ساعت 01:21
احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین

غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس در خصوص احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ گفت: مجلس درسال ۹۸ به دلیل تأیید حکم حکومتی در خصوص بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما درسال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی‌توانیم هزینه آن را افزایش دهیم در واقع درآمد را می‌توانیم افزایش دهیم و هزینه را هم می‌توانیم کاهش دهیم اما عکس آن را نمی‌توانیم عمل کنیم .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه   ادامه داد:  دولت مدعی است از حیث افزایش قیمت بنزین ۳۱ هزار میلیارد درآمد دارد اگر فرمولی ما در مجلس  تهیه کنیم که ۳۱ هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تأمین شود آقایان دولت نمی‌توانند اعتراض کنند. هم اکنون از محل افزایش قیمت بنزین ۳۱ هزار میلیارد ریال درآمد کسب می‌شود که ما این عدد را با فرمولی که طراحی کرده‌ایم به دولت می‌دهیم .

نماینده رشت در مجلس افزود: ما در محاسباتمان گفته‌ایم اگربنزین تک نرخی بخواهیم داشته باشیم  باید بین هزار و ۷۰۰تومان تا ۲ هزار تومان  یک نرخ را ثابت کنیم و صددردصد با این قیمت ،عدد ۳۱ هزار میلیارد تومان دولت هم تأمین می‌شود، برآوردهای ما می‌گوید اگر قیمت بنزین را حتی ۲ هزار تومان تعیین کنیم چیزی بالغ بر ۴۰ هزار تومان درآمد حاصل می‌شود.

جعفرزاده تاکید کرد: ما طبق اصل ۷۵نمی‌توانیم درآمد دولت را کاهش دهیم و باید آن را افزایش دهیم پس باید  مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق و صحن علنی در لایحه بودجه ۹۹ داشته باشیم که ۳۱ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت بنزین تأمین شود.

وی اضافه کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه به اتفاق دیگر خبرگان مجلس کار کارشناسی حرفه‌ای دراین زمینه انجام داده‌اند که در عین حال که مغایر اصل ۷۵ نباشد، اصل ۵۱ و ۵۲ را هم خدشه دار نکند و جلوی رانت و فساد را هم بگیردردرآمد دولت تأمین وررضایت مردم هم جلب شود .

این نماینده مجلس یادآوری کرد: با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان  هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود ،هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تأمین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. قرار است  این پینشهاد در کمیسیون تلفیق وصحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت  هم دلیلی برای مخالفت ندارد مگر اینکه بخواهدد مردم را اذیت کند.

ایسنا

بنزین یورو ۴ کجاست؟

بنزین یورو ۵ سال ۱۴۰۰ می‌آید

کیفیت بنزین تاثیری بر آلودگی هوا ندارد

نگران کارت سوخت خودروهای صفر نباشید

قیمت بنزین در سال ۹۹ 

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کسمایی
مهمان

لعنت بهشون که یه طرفه تصمیم میگیرن و اجرا میکنن، بالاخره عمرشون سر میرسه و مثل موش دنبال سوراخ میگردن

امیر
مهمان

اگه قرار به کاری بود اون زمان باید انجام میگرفت قیمت ۱۵۰۰ تومن هم برای مردم زیاده تواناییشو ندارن چرا کسی نمیفهمه