بنزین سوپر مشتری ندارد!

چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 ساعت 11:40
بنزین سوپر مشتری ندارد!

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور گفت: بنزین سوپر تنها با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب آن نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

اسدالله قلی‌زاده در خصوص وضعیت توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها گفت: از آبان‌ماه سال پیش با افزایش قیمت سوخت و سپس با شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر تقاضای مردم برای بنزین سوپر بوده‌ایم و این میزان بیش از ۸۰ درصد بوده است.

وی با ذکر اینکه مصرف بنزین سوپر ۸۰ درصد کاهش یافته است، در خصوص ناموجود بودن بنزین سوپر در جایگاه‌ها هم گفت: جایگاه‌ها در حال عرضه این فرآورده هستند، ولی برای توزیع بنزین سوپر با مشکلاتی رو به رو بوده‌اند که از جمله می‌توان به تبخیر این فرآورده و زیان مالی جایگاه‌ها اشاره کرد. همچنین در حالیکه قیمت بنزین سوپر بیشتر و متقاضی آن کمتر است، حق‌العمل آن نسبت به بنزین معمولی یا یورو تفاوتی ندارد. ضمن اینکه وقتی جایگاه این فرآورده را خرید می‌کند و در مخازن قرار می‌دهد، زمانبر شدن فروش آن زیان‌های مالی متوجه جایگاه می‌کند.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور ادامه داد: در مواقعی که چنین وضعیتی پیش می‌آید و یا کمبود تولید بنزین سوپر وجود دارد، سکوهای مربوط به این فرآورده در هر جایگاه، عاملی برای زیان‌دهی می‌شوند و حق دارند بر هر نحو مقتضی از این زیان جلوگیری کنند، در وضعیت فعلی همه بلاتکلیفند و تنها راه حل جلوگیری از بروز چنین مشکلی ایجاد تناسب قیمتی و توجه به عرضه و تقاضا است، به ویژه اینکه این فراورده فقط با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب بنزین سوپر نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به الزامات زیست محیطی و همچنین جلوگیری از زیان جایگاه‌ها و بیکاری کارکنان و احترام به انتخاب مردم، مسئولین باید وضعیت فعلی را به نفع مردم و بخش خصوصی تعیین تکلیف کنند و  نسبت به تعیین حق‌العمل جایگاه‌ها به جهت استمرار در توزیع بنزین سوپر توجه ویژه‌ای انجام بگیرد.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar