دلیلی ندارد که ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده کنند

بروزرسانی در: چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 13:11
دلیلی ندارد که ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده کنند

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با ذکر اینکه توزیع ارز دولتی سود کمی برای دهک‌های کم درآمد داشته است، گفت: نظارت‌های دولت برای رساندن یارانه ارزی به جامعه هدف نتیجه بخش نبوده است.

محمد اتابک در رابطه با تغییر سیاست‌های ارزی دولت که قرار است در نشست پنجشنبه هفته جاری سران سه قوه در مورد آن تصمیم‌گیری شود، گفت: ارز دولتی در جامعه جاری است و به نحوی دولت از آن پشتیبانی می‌کند ولی واقعیت آن است که علیرغم پرداخت ارز دولتی در جامعه افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف اتفاق افتاده و این عمل حاکی از آن است که بخش عمده‌ای از  استفاده کنندگان از ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) حاضر به ارائه خدماتشان با نرخ ارز دولتی نیستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به این موضوع بهترین اقدام یکسان‌سازی نرخ ارز است تا با این کار به سطح دستمزدها تعادل داده شود و سطح درآمد دولت با واقعی کردن خیلی از این مسائل تعادل بخشیده شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور بیان داشت: یکی از مهمترین این کارها قطعاً بحث حامل‌های انرژی است چون با هر یک روز تأخیر قطع به یقین باعث کاهش و ضعیف شدن بنیه مالی خود و پخش رانت بیشتر در دهک‌های منتفع کشور می‌شود.

اتابک اظهار داشت: توزیع ارز دولتی، سود بسیار کمی برای دهک‌های پایین درآمدی داشته است بنابراین باید دولت روی این موضوع تجدید نظر کند و یکسان‌سازی نرخ ارز را انجام دهد.

وی در جواب به این پرسش که در صورت حذف ارز دولتی به نظر شما چه اقداماتی باید انجام شود تا قشر آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه کمترین لطمه را متحمل شوند، گفت: با برنامه‌ریزی دولت می‌تواند این کار را به روشی انجام دهد که قشر آسیب پذیر لطمه نبینند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده کنند

اتابک اظهار داشت: هیچ دلیلی وجود ندارد که یارانه بنزین به دارندگان خودرو  که بعضاً دارای چند خودرو هستند پرداخت شوند و کسانی که فاقد خودرو هستند این یارانه پرداخت نشود و با این قبیل اقدامات استضعاف زندگی آنها را بیشتر کنیم.

وی بیان داشت: متاسفانه تمام نظارتی که دولت انجام می‌دهد برای اینکه یارانه ارزی به جامعه هدف برسد در سطح جامعه مثال شهودی وجود ندارد که این اقدامات نتیجه بخش بوده است.

شرایط خاص اقدامات خاص می‌طلبد

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در جواب به این پرسش که آیا پرداخت یارانه از طریق کوپنی کردن کالاهای اساسی درست است گفت: شرایط خاص اقدامات خاص را می‌طلبد پس نمی‌شود بطور عام کاری مردود یا مقبول اعلام کرد.

اتابک اظهار داشت: در گذشته اگر توزیع کالا به شیوه‌ کوپنی انجام می‌شده به خاطر کمبود کالا بوده است ولی حالا در تأمین کالای مورد نیاز جامعه مشکلی وجود ندارد و اتفاقاً در خیلی از عرصه‌های تولید با مازاد تولید مواجه هستیم.

لازم به ذکر است روز دوشنبه ۹۸.۳.۲۸ امیر باقری نماینده ستاد اقتصادی سران سه قوه در ششمین جلسه راهبردی توسعه تجارت ایران از تصمیم‌گیری برای تغییر سیاست‌های ارزی در نشست پنج‌شنبه هفته جاری سران قوا خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه در مورد حذف یا ماندن ارز دولتی تصمیم‌گیری می‌شود.

فارس

باک بنزینی که افتخار آفرید !

نکات مهم در خصوص مصرف بنزین خودرو و محاسبه آن

کنترل مصرف بنزین بر عهده کیست؟ مردم یا خودروساز؟

روزانه ۴۵۰ میلیارد تومان یارانه به بنزین پرداخت می‌شود

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دلیلی ندارد که ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده کنند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

خداییش ما گوشمون دراز نیست آخه کسی که ماشین خارجی سوار میشه و جیبش پره که بنزین براش چیز مهمی نیست