روزانه بالای ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولید بنزین داریم

چهارشنبه 9 مرداد 98 ساعت 10:31
روزانه بالای 15 میلیون لیتر اضافه تولید بنزین داریم

وزیر نفت با ذکر اینکه اکنون وزارت نفت روزانه بالای ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولید بنزین دارد، گفت: این اضافه تولید ذخیره شده و قرار است میزان صادرات افزایش پیدا کند.

بیژن نامدار زنگنه پس از حضور در جلسه مشترک با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مهم‌ترین نکته‌ این نشست سه جانبه، پیام نمادین آن در مورد عزم تمامی اجزای نظام برای همدلی و تکمیل ظرفیت‌های یکدیگر در شرایط ویژه کنونی برای مقابله با تحریم‌ها و عبور سربلندانه از این وضعیت بود.  

وی افزود: سال‌هاست در وزارت نفت با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) همکاری جدی داریم، در این نشست هم بر ادامه همکاری‌های تمامی اجزای نظام برای عبور از تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی فعلی تاکید شد تا با لطف الهی و پشتیبانی مردم در بخش‌های توسعه‌ای و عملیاتی جاری مثل صدور نفت و فرآورده‌های نفتی و پروژه‌ها و توسعه‌ای طرح‌ها و اجرای منظم پروژه‌ها موفق ظاهر شویم.

وزیر نفت با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس، ادامه داد: در رابطه با پتروپالایشگاه‌ها هم در این نشست صحبت و مقرر شد آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذی‌ربط تدوین و پس از تصویب دولت هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با ذکر اینکه اکنون وزارت نفت روزانه بالای ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولید بنزین دارد که این اضافه تولید ذخیره شده و قرار است میزان صادرات افزایش پیدا کند، اضافه کرد: اضافه تولید در نفت سفید، گازوئیل و سوخت جد وجود دارد و به لحاظ پالایش وضعیت خوبی داریم.

استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد

زنگنه همچنین در جواب به پرسش مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، توضیح داد: ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت شروع می‌شود ولی به خاطر ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مثل عدم تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر  به آن‌ها فرصت‌ داده می‌شود ولی در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

وزیر نفت عنوان کرد: نزدیک به ۷۰۰هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به خاطر نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

زنگنه همچنین افزود: وزارت نفت روزانه ۵۰هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar