شارژ LPG در خودرو به اداره استاندارد مرتبط نیست

دوشنبه 23 دی 98 ساعت 10:24
شارژ LPG در خودرو به اداره استاندارد مرتبط نیست

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: نصب و شارژ LPG در خودرو به اداره استاندارد مرتبط نیست ولی چون این کار به صورت غیراصولی، غیراستاندارد و خطرناک انجام می‌شود احساس نگرانی کرده و مکاتبات اداری مربوطه را جهت نظارت انجام دادیم.

سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: استفاده از گاز LPG برای خودروها ممنوع است، شرکت نفت مجوز بهره‌برداری را صادر می‌کند و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها بر توزیع این گاز در بخش خانگی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: نصب و شارژ LPG در خودرو به اداره استاندارد مرتبط نیست اما چون این کار به صورت غیراصولی، غیراستاندارد و خطرناک انجام می‌شود نگرانی در این مورد وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین ادامه داد: با توجه به مشاهده شارژ غیراستاندارد LPG در حاشیه شهر، علی رغم اینکه موضوع به اداره استاندارد مرتبط نبود طی ارسال نامه به دادستانی این موضوع را در بین گذاشتیم و دادستان هم نامه را به مسئولین استان از جمله استانداری و مدریت بحران ارجاع داد.

وی تأکید کرد: LPG تنها برای مصارف خانگی است که از طریق فرماندری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرها و روستایی که گاز شهری ندارند توزیع می‌شود.

صارمی گفت: اداره کل استاندارد تنها بر سکوهای موجود گازپُرکنی LPG که برای مصارف خانگی کاربرد دارد نظارت می‌کند؛ هفت مرکز در استان قزوین وجود دارند که از این تعداد چهار مرکز فعال و سه مرکز نیمه‌فعال است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar