صرفه جویی ۸ میلیارد دلاری در واردات بنزین

دوشنبه 29 فروردین 01 ساعت 12:26
صرفه جویی ۸ میلیارد دلاری در واردات بنزین

اردشیر دادرس در نشستی خبری با بیان اینکه با توجه به اینکه جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور حدود ۴ میلیون لیتر گازوئیل نیاز دارد، در این بخش نیز صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: توسعه سی. ان. جی در کشور نیاز به احیا دارد.

وی افزود: در این زمینه باید خودروسازان، کارگاه‌های تبدیل، کمپرسورسازان، سازندگان کیت، سازندگان مخزن، احداث کنندگان جایگاه، بهره‌برداران، نگهداشت و تعمیرات، بازرسی و معاینه فنی آزمایشگاه‌های تخصصی و خدمات پس از فروش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با اشاره به بدهی دولت قبل، اظهار کرد: دولت قبل بابت طرح هوشمندسازی، بدهی سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ و همچنین پرداخت کارمزد ضوابط ایمنی و فنی مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مصوبه سال ۱۳۹۷، در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان به جایگاه‌داران سی. ان. جی بدهکار است.

دادرس با بیان اینکه بیش از ۴.۵ میلیون خودروی دوگانه‌سوز و ۲۵۰۰جایگاه سی. ان. جی در کشور فعال است، گفت: با توجه به ضریب نفوذ شهری ۹۸ درصد و روستایی ۹۰ درصد شبکه گاز در کشور، می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت سی. ان. جی و ارتقا آن کمک گرفت.

وی افزود: این در حالی است که تنها ۴ درصد از گاز تولیدی کشور در صنعت سی. ان. جی به مصرف می‌رسد، روزانه حدود ۲۵ میلیون متر مکعب گاز در صنعت سی. ان. جی توزیع می‌شود که اگر کل تولیدات گاز کشور را در نظر بگیریم معادل ۴ درصد از گاز تولیدی کشور است و این عدد باید به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و بیش از ۲ برابر شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با بیان اینکه جایگاه‌های سی. ان. جی اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: ظرفیت جایگاه‌های سی. ان. جی کشور بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است اما مصرف سی. ان. جی حدود ۲۵ میلیون متر مکعب در روز برآورد می‌شود که به معنای آن است که تنها از ۵۰ درصد از سرمایه کشور در این بخش استفاده می‌کنیم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar