قیمت بنزین در ایران به شکل ابلهانه‌ای ارزان است

سه شنبه 11 تیر 98 ساعت 11:51
قیمت بنزین در ایران به شکل ابلهانه‌ای ارزان است

حجت با اشاره به تمایل بالای مردم در استفاده از خودرو شخصی گفت: قیمت بنزین به شکل ابلهانه‌ای ارزان است.

یوسف حجت رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دوچرخه شهری که امروز (سه‌شنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، با اظهار تأسف از تمایل مردم از استفاده از خودرو شهری اظهار کرد: قیمت بنزین در کشور ما به شکل ابلهانه‌ای ارزان است.

وی با ذکر اینکه جابجایی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر به وسیله خودرو به این معناست که این وسیله نسبت به دوچرخه سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر است، افزود: در این وضعیت از خود می‌پرسم که چه لزومی دارد ما به دنبال دوچرخه باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: آنچه موجب می‌شود به دنبال دوچرخه باشیم، جلوگیری از آلودگی، ترافیک و صدماتی است که به دلیل مصرف سوخت بر سرمایه ملی وارد می‌شود.

حجت با ذکر اینکه کشور ما از جهات گوناگونی شبیه به ترکیه است، گفت: مصرف سوخت در ترکیه ۱۰ میلیون لیتر، ولی در ایران ۱۰۰ میلیون لیتر است و دلیل آن  هم تغییر رفتار ترکیه‌ای‌ها در مصرف سوخت است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شایعه‌ای که چند ماه قبل در مورد گران شدن بنزین منتشر شد و مردم صف‌های طولانی را در مقابل پست‌های بنزین تشکیل دادند، تصریح کرد: پیام مردم این بود که ما آماده گران شدن بنزین هستیم، لذا حجم بالای استفاده از خودرو شخصی نشان می‌دهد که قیمت بنزین به شکل ابلهانه‌ای ارزان است.

وی افزود: برای اصلاح رفتار مردم و تشویق آن‌ها به استفاده از دوچرخه نیازمند سیاست‌گذاری‌هایی هستیم تا فاکتور‌های اجتماعی به فاکتور‌های شخصی تبدیل شوند و افراد بدانند که وقتی از خودرو شخصی استفاده نمی‌کنند، نفع آن را خودشان می‌برند.

خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت بنزین در ایران به شکل ابلهانه‌ای ارزان است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ده زلده
مهمان

مقایسه ایران با ترکیه هم خیلی ابلهانه است جناب حجت!