مردم مساله کارت سوخت را جدی نگرفته‌اند

دوشنبه 14 مرداد 98 ساعت 11:12
مردم مساله کارت سوخت را جدی نگرفته‌اند

در حالی مهلت اجرای طرح عرضه سوخت از طریق کارت بیستم مرداد ماه جاری اعلام شده که هنوز بخش قابل توجهی از مردم، کارت سوخت را جدی نگرفته‌اند.

از آنجایی که تهیه کارت سوخت به موضوعی اجباری تبدیل شده، مردم باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند البته این در حالی است که شرکت ملی پست از معطلی ۷۷۰ هزار کارت سوخت خبر داده و براساس اعلام این شرکت ملی تا پایان تیرماه ۷۲۱ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله این شرکت وجود داشته است، به صورتی که کارت‌های جامانده در صورت عدم مراجعه، باطل می‌شوند و افراد باید برای دریافت مجدد کارت خود از گزینه ارسال دوباره کارت سوخت در بخش رهگیری مرسولات سازمانی استفاده کنند.

متاسفانه این طور که به نظر می‌رسد که هنوز کارت سوخت برای مردم به موضوعی جدی تبدیل نشده به همین خاطر خیلی از افراد نسبت به پیگیری آن اقدامی نمی‌کنند و این در حالی است که کمتر از یک هفته دییگر تا پایان مهلت دریافت کارت سوخت باقی مانده است.

البته بنا بر منقولات بعضی از مسئولان احتمال تمدید دوباره این مهلت هم وجود دارد چرا که هنوز بخش عمده‌ای از مردم کارت خود را دریافت نکرده‌ یا نسبت به دریافت آن اقدامی نکرده‌اند.

«عباسعلی پورمحمدعلی» رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران منطقه یزد ، مسئله کارت سوخت را موضوعی سراسری و ملی عنوان می‌کند و می‌گوید: چون مسئله کارت سوخت یک مورد سراسری است، اطلاع رسانی در این زمینه هم سراسری بوده و اطلاع رسانی همچنان از طریق رسانه‌های ملی انجام می‌شود .

وی در همین رابطه اضافه می‌کند: البته افراد می‌توانند برای دریافت کارت سوخت از طریق پلیس +۱۰ با ارائه مدارک شناسایی خود و خودرو اقدام کنند .

این مسئول، اطلاع رسانی در خصوص برداشتن رمز کارت سوخت را موضوعی با اطلاع رسانی در سطح استان عنوان می‌کند و می‌گوید: البته استان یزد در زمینه برداشتن رمز کارت سوخت افراد اطلاع‌رسانی‌هایی را انجام داده است .

به هر حال، روش‌های گوناگونی برای دریافت کارت سوخت به مردم اطلاع رسانی شده که بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت، ورود کد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قبض پستی در قسمت رهگیری مرسولات سایت شرکت ملی پست به آدرس   www.post.ir  است .

دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+ ۱۰) هم در این رابطه اقدام می‌کنند و افراد می‌توانند با استفاده از مدارک شناسایی خود و وسیله نقلیه اقدام کنند .

حذف رمز کارت سوخت و صدور کارت المثنی هم از دیگر مواردی است که نسبت به آن‌ها اطلاع رسانی شده و از راه‌های گوناگون اقدام می‌شود.

البته این ‌طور که مسوولان نفتی اعلام کرده‌اند، سوخت‌رسانی کمتر از یک هفته دیگر تنها با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود چون که با توجه به این که میزان مصرف بنزین در تیرماه امسال نسبت به سال اخیر ۱۲ درصد رشد داشته، ممکن است که سال آینده شاهد واردات دوباره بنزین به داخل کشور باشیم .

بنا به گفته آنان، احیاء کارت سوخت به عنوان سدی برای واردات دوباره بنزین و نظارت بر میزان مصرف و ممانعت از ازدیاد مصرف بنزین در نظر گرفته شده است.

یکی از دلایل دیگر مطرح شده هم در این رابطه، مسئله قاچاق سوخت است چون که احیای کارت سوخت می‌تواند تاثیرات مثبتی را در این خصوص بر جای بگذارد و با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود که میزان قاچاق تاحد قابل توجهی کاهش یابد.

ولی برخی هم عقیده دارند که ماهیت کالای یارانه‌ای به طوری است که آن را مستعد قاچاق می‌کند و ممکن است تبعات کارت سوخت برخلاف انتظار باشد.

به هر حال مردم باید کارت سوخت را جدی بگیرند چون که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آخرین اطلاعیه‌ خود اعلام کرده است که با توجه به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی برای الزامی شدن عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از ۲۰ مردادماه امسال، لازم است مالکان خودرو و موتورسیکلت که دارای کارت هوشمند سوخت شخصی هستند، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و کسب اطمینان خاطر از صحت عملکرد کارت سوخت، ظرف فرصت باقی‌مانده حداقل یک نوبت سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی خود انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، موارد را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar