اعمال استاندارد میانگین مصرف سوخت برای خودروسازان

شنبه 6 آبان 02 ساعت 10:42
اعمال استاندارد میانگین مصرف سوخت برای خودروسازان

کارشناس حوزه صنعت مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برای کاهش مصرف سوخت خودرو‌های داخلی، باید خودروسازان استاندارد‌های لازم را در خودرو‌های تولیدی اعمال کنند.

به نقل از صداوسیما، هادی عامری با اعلام این خبر افزود: بحث ناترازی مصرف و تولید بنزین از جمله چالش‌هایی است که کشور در سال‌های آینده با آن مواجه خواهد بود؛ عمده مصرف بنزین در کشور مربوط به خودرو‌های سواری است که با اعمال استاندارد‌های لازم میزان مصرف کاهش خواهد یافت.

کارشناس حوزه صنعت مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: از جمله مسائلی که باعث شده خودروسازان به سمت کاهش مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی حرکت نکنند، بحث فقدان استاندارد میانگین مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی در هر شرکت است؛ در دنیا حدی را برای هر شرکت مشخص می‌کنند که اگر از این میزان بالاتر باشد، خودروساز با تمهید مالیاتی و اگر کمتر از میزان مشخص شده باشد با تشویق مالیاتی مواجه است.

به گفته عامری، این حد مشخص شده در چین حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش و در اروپا با توجه به مسئله انرژی که وجود دارد این عدد ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است,، اما در آمریکا با توجه به ساختار بازار متفاوتی که دارد میانگین مصرف سوخت خودرو‌ها حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

وی با بیان اینکه در ایران میانگین مصرف سوخت خودرو‌ها در هر کارخانه متفاوت است گفت:‌در ایران خودرو حدود ۸.۲ لیتر و در سایپا حدود ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است که این فاصله با وضع استاندارد می‌تواند کاهش پیدا کند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar