نحوه دریافت کارت سوخت وانت

یکشنبه 29 دی 98 ساعت 10:42
نحوه دریافت کارت سوخت وانت

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: از بهمن ماه امسال سهمیه سوخت وانت بارها بر اساس پیمایش تخصیص می‌یابد و اگر رانندگان یا مالکان، کارت هوشمند نگیرند، با مشکل رو به رو خواهند شد.

عبدالهاشم حسن نیا با ذکر اینکه بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل است، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و رفت و آمد وانت بارها در جاده‌های برون شهری، ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور؛ ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل انجام گیرد، لذا کلیه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری می‌بایست اسناد حمل وانت بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و… و.) دریافت کنند.

روش‌های دریافت کارت هوشمند وانت بار

حسن نیا افزود: برای رفاه حال متقاضیان، امکان ثبت نام غیر حضوری فراهم شده و رانندگان و مالکان وانت بار که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده‌اند می‌توانند به یکی از روش‌های ذیل نسبت به ثبت نام برای دریافت اسناد حمل بار اقدام کنند:

۱. ثبت نام غیر حضوری با مراجعه به زیرسیستم (sub domain) ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند سازمان راهداری در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir‌

۲. ثبت نام حضوری با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت

دریافت گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد بعد از ثبت نام

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای تسهیل ورود متقاضیان، حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ می‌شود. بنابراین مدارکی مانند برگ سلامت جسمی و روحی و هم گواهی‌های عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه پس از ثبت نام از متقاضیان اخذ خواهد شد.

۴۰ هزار تومان؛ هزینه دریافت کارت هوشمند راننده و خودرو

وی اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام به طور جداگانه ۲۰ هزار تومان یعنی جمعاً ۴۰ هزارتومان تعیین شده است.

تخصیص سوخت از ۳ روز آینده صرفاً با پیمایش

حسن نیا یادآور شد: هم اکنون کلیه زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم بوده و از بهمن ماه سال جاری، سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه تخصیص خواهد یافت. بر همین اساس به کلیه رانندگان و مالکان وانت بارهای بین شهری توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام کنند تا در ماه‌های آتی برای فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت خودروهای خود دچار مشکل نشوند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar