کاهش ۷۰ درصدی فروش CNG

شنبه 23 فروردین 99 ساعت 10:25
کاهش 70 درصدی فروش CNG

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: جایگاه‌های سوخت در حال حاضر با کاهش فروش ۷۰ درصدی رو به رو هستند.

نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: همانطور که کشورمان از اواخر بهمن ۹۸ درگیر ویروس منحوس کروناست و روز به روز این ویروس منحوس در کشورمان گسترده‌تر شد، لذا به همین خاطر به دستور ستاد ملی کرونا اکثر مشاغل تعطیل شدند.

او ادامه داد: اما طبق دستور کتبی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جایگاه‌های سوخت باید به طور شبانه روزی جهت تأمین سوخت ناوگان در خدمت مردم باشند و همچنین لوازم بهداشتی از قبیل الکل، ماسک و دستکش را خودشان تأمین کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور تشریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نامه زده است که باید جایگاه دار به طور منظم کلیه تجهیزات جایگاه را ضدعفونی کند، اما این لوازم توسط چه ارگانی و چه مسئولی تهیه شود مشخص نیست!

آخوندی افزود: حتی انجمن صنفی CNG کشور در این زمینه چندین مرتبه به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نامه‌ای جهت تأمین لوازم ضد عفونی به طور کتبی زد که تا این لحظه هیچگونه جوابی به این انجمن ارسال نشده است، در صورتیکه باید ارسال لوازم ضد عفونی به جایگاهای سوخت در الویت باشد.

او گفت: یک خودرو تاکسی با سوخت CNG روزانه حداقل سه مرتبه به جایگاه مراجعه می‌کند و روزانه با چند صد مسافر مواجه می‌شود و طبق دستورات ستاد ملی کرونا باید فاصله حداقل ۲ متری رعایت شود، در صورتیکه فاصله بین راننده و مسافر کمتر از پنجاه سانتیمتر است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور افزود: توجه داشته باشید اگر یک مسافر یا راننده‌ای به این ویروس مبتلا باشد، می‌تواند چندین نفر را از طریق جایگاه‌های سوخت مبتلا کند اما همکارانمان و مالکان خصوصی جایگاه‌های CNG با تأمین لوازم ضد عفونی با قیمت‌های غیر واقعی با هزینه‌های خودشان تهیه کردند.

آخوندی تشریح کرد: از ۲۵۰۰ جایگاه CNG در سراسر کشور که ۷۵ درصد این جایگاه‌ها تحت مالکیت شهرداری‌های سراسر کشور است تاکنون شهرداری‌ها هیچگونه همکاری با بهره برداران نداشته‌اند. از آنجائیکه جایگاه‌ها با کاهش فروش ۷۰ درصدی رو به رو هستند و بهره برداران برای تأمین حقوق کارکنان خود با مشکل رو به رو شده‌اند، متاسفانه شهرداری‌ها و سازمان‌های زیربط با تهدید ضبط ضمانت نامه درخواست اجاره‌های خودشان را دارند.

او ادامه داد: حتی برخی از شهرداری‌ها تقاضای جریمه دیرکرد نیز دارند. گلایه‌ای که از مسئولین داریم حتی این صنف را جز بنگاه‌های زیان ده قرار نداده‌اند، در صورت عدم حمایت دولت از این صنف زحمتکش ۲۰۰ شرکت بهره بردار به طور کامل ورشکسته خواهند شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور ادامه داد: البته هنوز متوجه نشده‌ایم که شهرداری‌ها یک ارگان خصوصی یا دولتی هستند، چون که از نامه‌های هیچ ارگانی تبعیت نمی‌کنند. در یکسال گذشته با پیگیری‌های مکرر انجمن صنفی CNG کشور جهت رفع مشکلات همکاران با شهرداری‌ها سازمان شهرداری‌ها از طریق استانداری‌ها چندین نامه به شهرداری‌ها ابلاغ کرد اما حتی یک شهرداری از دستورات سازمان تبعیت نکرد که همچنان فعالان این صنف مشکلات عدیده‌ای با شهرداری‌ها دارند.

آخوندی گفت: وظیفه ما خدمت به هموطنان است و در هر وضعیتی از وظایفی که برعهده داریم کوتاهی نخواهیم کرد. خدمت به هموطنانمان را برای خودمان افتخار می دانیم و از وزرای محترم نفت و نیرو تقاضا داریم دستور فرمایند تا رفع مشکلات از قطع گاز و برق جایگاه‌های CNG خودداری کنند.

او گفت: در پایان از ریاست قوه قضائیه تقاضا کرد جهت رفع مشکلات این صنف با شهرداری‌های سراسر کشور دستور رسیدگی صادر کنند. چندین مرتبه در این مورد از قوه قضائیه تقاضا کردیم اما همچنان منتظر دستورات قوه قضائیه هستیم، امیدواریم در این شرایط حساس که همکارانمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند با دستورات لازمه مشکلات حل شود تا بتوانیم حقوق کارکنان زحمتکش خودمان را پرداخت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar