گازسوز کردن خودرو به نرخ دولتی + وام ۵ میلیون تومانی

بروزرسانی در: شنبه 21 دی 98 ساعت 14:07
گازسوز کردن خودرو به نرخ دولتی + وام 5 میلیون تومانی

اگر میخواهید از هزینه گازسوز کردن خودرو به نرخ دولتی ،هزینه دوگانه سوز کردن خودرو به نرخ دولتی، میزان وام و مراکز ثبت نام گازسوزکردن و دوگانه سوز کردن خودرو ، نحوه ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو اطلاع داشته باشید با Z4Car همراه باشید.

به روز رسانی ۲۱ دی ۹۸ :

آخرین جزئیات از گازسوز کردن رایگان خودرو 

حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به به اینکه هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها رایگان است، گفت: طبق مصوبه شورای عالی اقتصادی دولت با پرداخت ۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، تمامی خودرو‌های عمومی بنزینی شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربر‌های شخصی را دوگانه‌سوز می‌کند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پس از سهمیه بندی قیمت بنزین استقبال از مصرف سی ان جی افزایش یافت که هم اکنون روزانه ۲۴.۳ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

او با اشاره به میزان تقاضا برای گازسوز کردن خودرو‌ها افزود: میزان ثبت‌نام‌ها ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. ما مدنظر داریم این میزان را افزایش دهیم که تا کنون رشد استقبال خوب بوده است.

قلی پور در پاسخ به این سوال که کار‌های نهایی تایید مراکز چه زمانی انجام می‌شود، گفت: درنهایت تا دو هفته دیگر، این مراکز مورد تایید قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

او با بیان این‌که هم اکنون مردم می‌توانند با هزینه خودشان به این مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: مشکلی در این بخش وجود ندارد، اما باتوجه به این‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره ظرفیت انجام این کار، گفت: این مساله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد، اما می‌توان گفت که تقریبا در هر شرکت کارخانه مخزن حدودا ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

به روز رسانی ۲۱ دی ۹۸ :

آغاز تبدیل رایگان خودروها به گازسوز تا دو هفته دیگر

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حداکثر تا دو هفته آینده، آماده پاسخ به تمام تقاضاها برای تبدیل سوخت هستیم.

حمید قاسمی ده‌چشمه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لیست کارخانه‌های مورد تایید برای تبدیل خودرو بنزینی به گازسوز، گفت: با هفت شرکت در حال مذاکره و بررسی هستیم و قراردهای آن نیز آماده است و قرار شده تا ۲۵۰ مرکز مشخص شده، طی هماهنگی تجهیزات لازم را از این هفت شرکت تامین کنند.

به گفته وی، این ۲۵۰ مرکز همان مراکزی هستند که نام و آدرس آن‌ها در شرکت پخش آورده شده اما ممکن است که تعداد آن‌ها نیز افزایش یابد. اکنون نمی‌توان درباره عدد دقیق این جایگاه‌ها اظهارنظر کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید به اینکه اکنون استقبال از مصرف سی ان جی افزایش یافته است و روزانه ۲۴.۳ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود، اظهار کرد: میزان ثبت‌نام‌ها ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته اما آن چیزی که مدنظر ماست، هنوز اتفاق نیفتاده ولی در کل رشد استقبال خوب بوده است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که کارهای نهایی تایید مراکز چه زمانی انجام می‌شود، گفت: درنهایت تا دو هفته دیگر، این مراکز مورد تایید قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نیز مردم می‌توانند با هزینه خودشان به این مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: مشکلی در این بخش وجود ندارد اما باتوجه به این‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  درباره ظرفیت انجام این کار گفت: این مساله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد اما می‌توان گفت که تقریبا در هر شرکت کارخانه مخزن حدودا ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.
قاسمی همچنین تصریح کرد: این امکان وجود داد که به تمام تقاضاها پاسخ دهیم.

ایسنا

به روز رسانی ۱۹ دی ۹۸ : 

وام ۵ میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودرو 

سرپرست مدیریت CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مذاکراتی برای اعطای وام ۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی با یکی از بانک‌های خصوصی کشور انجام شده است.

«حسن قلیپور» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با ایرنا گفت: در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات و اجرایی شدن آن، این تسهیلات بلاعوض نخواهد بود اما بخش زیادی از هزینه‌های دوگانه‌سوز کردن خودرو را پوشش می‌دهد.

وی همچنین به مصوبه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض اشاره کرد و افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه با بانک ملت برای تامین اعتبار، روند کار به خوبی جلو می‌رود.

سرپرست طرح CNG ادامه داد:‌ بازپرداخت اصل و سود این وام از محل صرفه‌جویی بنزین خودروهای عمومی دوگانه‌سوز شده شامل وانت بارها،‌ تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی انجام خواهد گرفت.

قلی‌پور همچنین با اشاره به پروژه هوشمندسازی جایگاه‌های CNG، ‌ادامه داد: مصوبه این پروژه اواخر سال گذشته صادر شد اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت هنوز کار به طور کامل انجام نشده است.

وی افزود:‌همچنین ۹۲۰ هزار خودرو که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دوگانه‌سوز شده بود نیز مشکل تبدیل کارت سوخت داشتند زیرا اسناد خودروها تغییر نکرده بود، موضوعی که در مصوبه سال گذشته دیده شد.

قلی پور تاکید کرد:‌ بر این اساس مقرر شد تا وزارت صنعت این خودروها و سایر خودروهایی که در مراکزی به جز خودروسازی‌ها دوگانه‌سوز شده‌اند را معاینه فنی کرده و برای آنها کارت سلامت صادر کنند تا اسناد خودرو نیز دوگانه‌سوز شود و در بحث جایگاه‌ها نیز امکاناتی نصب شده تا ایمنی جایگاه افزایش پیدا کند و تمامی خودروهای دوگانه‌سوز سوخت‌گیری با امنیتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقاتی که برای مخازن سی.ان.جی رخ داده مربوط به دستکاری روی مخازن بوده است،‌ گفت:‌ البته مواردی نیز مربوط به وانت‌های نیسان بود که در یکی از خودروسازی‌ها با مشکل دوگانه‌سوز شده بود.

سرپرست طرح سی.ان.جی ادامه داد: اکنون اسناد مناقصه آماده شده است و امیدواریم تا یکسال آینده پروژه هوشمندسازی به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشکلاتی در پراکندگی جایگاه‌ها وجود دارد، افزود:‌ در ساخت جایگاه سی.ان.جی، تامین زمین مهمترین رکن است زیرا در صورت تامین زمین بخش خصوصی آماده تاسیس جایگاه‌ها است.

به گفته قلی پور، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، ۳۰۰ نقطه در شهر تهران را شناسایی کرده‌اند تا مشکل کمبود جایگاه در تهران را حل کنیم. این نقاط بیشتر در شهرداری‌ها، پایانه‌ها و میادین میوه تره بار خواهد بود و بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

قلی پور ظرفیت روزانه جایگاه‌های سی.ان.جی را ۴۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ تجهیز هزینه و واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارخانه‌های تامین تجهیزات دوگانه‌سوز کردن خودروها در سال‌های قبل تعطیل بودند، ‌گفت: ‌با توجه به امکانات ساخت مخزن و کیت، سهمیه‌ها مشخص شده و بانک هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

قلی پور با اعلام اینکه امیدواریم دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی تا پایان سال آغاز شود، تاکید کرد: مواد اولیه ساخت مخازن بیشتر وارداتی است، البته بخشی از نیاز نیز در داخل کشور تامین می‌شود.

قلی پور به سی ان جی سوز کردن موتورسیکلت‌ها نیز اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر ۴ میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می‌کند و اگر تنها یک میلیون موتورسیکلت دوگانه سوز شود، ‌تاثیر قابل توجهی در مصرف بنزین و کیفیت هوا خواهد داشت.  

وی ادامه داد:‌ البته این طرح در شرایط فعلی در مرحله آزمایشی قرار دارند و در صورت موفقیت،‌ اجرایی خواهد شد.

به روز رسانی ۲ آذر ۹۸ :

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:
هزینه گاز سوز کردن خودرو حدود ۳ الی ۵ میلیون تومان بسته به کیفیت تجهیزات است و هم‌اکنون امکان تبدیل روزانه ۲۲ تا ۳۰ هزار خودرو بنزینی به گازسوز در کشور وجود دارد./ایسنا

ثبت نام وام دوگانه سوز خودرو

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی : برای استقبال خودرو‌ها از سوخت CNG ، وام ۲.۵ میلیون تومانی برای خودرو‌های کار در نظر گرفته شده که پیگیری این وام از طریق ورود به سامانه مربوطه و دریافت کد رهگیری صورت می‌گیرد.

برای ثبت نام وام دوگانه سوز کردن خودروکافی است به سایت سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به ادرس https://www.irngv.ir مراجعه کنند.

صاحبان خودروهای حمل‌ونقلی (باری و مسافری) در این طرح اولویت دارند.

آقای قاسمی اعلام کرد که از دی‌ماه سال گذشته ۳۴ هزار صاحبان خودروی بنزینی، خودروی خود را ۲ گانه سوز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا، ۵ بانک کشور بیش از هزار وام را به صورت پایلوت به این صاحبان خودرو پرداخته‌اند و حتی اگر استقبال بیش‌تری صورت گیرد، این تعداد افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف CNG طی سه ماه گذشته یک‌میلیون مترمکعب اضافه شده که هر یک مترمکعب استفاده از گاز به میزان ۶،۰۰۰ تومان صرفه‌جویی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

قاسمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی‌بر این‌که در گذشته اخباری از انفجار خودرو‌های گازسوز شنیده شده بود، تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ هزار خودرو توسط وزارت نفت دوگانه‌سوز شد که تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها دچار حادثه نشده‌اند و تنها ۸۳ مورد از خودرو‌ها در بخش‌های زیرپله‌ای دوگانه‌سوز شدند

هزینه گازسوز کردن خودرو

در حال حاضر در بازار‌های جهانی فقط خودرو‌های هیبریدی یا بنزینی عرضه می‌شوند. در کشورمان نیز فقط تعدادی از خودرو‌های درجه ۲ و ۳ دوگانه سوز می‌شوند و هیچ‌یک از خودرو‌های درجه یک از سوخت CNG استفاده نمی‌کنند.

بسیاری از مردم در خصوص هزینه گازسوز کردن خودرو سوال می‌پرسند که بر اساس اعلام مدیر طرح CNG هزینه گازسوز کردن خودرو به مدل وسیله نقلیه و نوع مخزن سوخت بستگی دارد، اما به طور کلی برای گاز سوز کردن یک خودرو می‌بایست تا حدود ۳ میلیون تومان تومان هزینه کرد. 

به طور کلی تعمیرکاران خودرو به مردم توصیه می‌کنند که خودرو‌های دوگانه سوز را انتخاب نکنند، اما فعالان صنعت خودرو بر این باورند که اگر گازسوز کردن خودرو طبق استاندار‌های ضروری انجام شود، خودرو از لحاظ ایمنی مشکلی نخواهد داشت.

سوخت CNG یا بنزین ؟ 

سوخت‎ CNG ‎نسبت به سایر سوخت‌های هیدروکربنی پایین‌ترین نسبت کربن به هیدروژن (۱ ‏اتم کربن در مقابل ۴ اتم هیدروژن) را دارد. از این رو سوختن گاز CNG کربن کمتری را تولید می‌کند و در خودرو‌های ‏گازسوز به دلیل کاهش چشمگیر این رسوبات (کربن) در منطقه احتراق، ورودی سوپاپ‌ها، سرپیستون‌ها و شیار‌های ‏رینگ‌ها، امکان گریپاژ کردن قطعات به مراتب کاهش پیدا می‌کند و از سویی روغن موتور و فیلتر آن هم به دلیل کاهش رسوبات کربن و آلاینده‌های خروجی تمیز باقی می‌ماند و زمان تعویض آن‌ها نیز طولانی‌تر خواهد شد. از این رو هزینه عملیاتی موتور گازسوز برای مالکان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین عمر مفید خودرو در زمان استفاده از سوخت CNG نسبت به سوخت بنزینی و LPG بیشتر خواهد بود.

اما به طور کلی بر اساس تحقیقات انجام شده، بهترین سوخت برای خودروهای سواری گاز مایع LPG است که هیچگونه آلودگی ندارد و درجه اکتان آن هم که باعث بهبود عملکرد موتور می شود بالاست. مصرف گاز مایع برای خودرو مشکلی ایجاد نمی کند و خطرات به مراتب کمتری دارد چراکه فشار سیلندر گاز در سی ان جی ۱۵۰ اتمسفر است که خطرناک است اما فشار سیلندر گاز مایع تنها ۵ اتمسفر است. گاز مایع بر خلاف سی ان جی که گاز است، به صورت مایع مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل کیت آن در خودرو ارزان تر و ساده تر مورد استفاده قرار می گیرد که در ایران هم ساخته می شود و حتی به برخی از کشورها هم صادر شده است. ضمن اینکه احداث بارگیری گاز مایع در پمپ بنزین ها ساده تر است چون فشار، پایین است. همچنین با یک بار سوخت گیری با سوخت ال پی جی یا گاز مایع، مسافت بیشتری را نسبت به سی ان جی می توان پیمود و طبیعتا خودروها کمتر نیاز به سوخت گیری پیدا می کنند. همه این عوامل دست به دست هم می دهد تا گاز مایع را نسبت به سی ان جی برای خودروها بهتر ارزیابی کنند. اما با وجود تمام این محاسن، چرا توسعه سی ان جی به جای ال پی جی در دستور کار مسوولان قرار گرفت؟ پاسخ این پرسش را تنها در سهولت انتقال سی ان جی نسبت به گاز مایع می توان یافت. بر خلاف سی ان جی، برداشت و حمل گاز مایع نیازمند تانکرهای مخصوص است. اگر ظرفیت هر تانکر حدود ۲۰ تن باشد، برای انتقال حدود ۲۰۰۰ تن گاز مایع روزانه نیازمند ۱۰۰ تانکر هستیم که گاز مایع را به مبادی مصرف منتقل کنند که این میزان گاز مایع حدود ۲۰ درصد از مصرف خودروهای شهری همچون تهران را تامین می کنند. به همین دلیل مسوولان ترجیح دادند سی ان جی را به جای ال پی جی توسعه دهند. البته برخی کارشناسان معتقدند توسعه ال پی جی یا گاز مایع را در شهرهای بزرگی که فاصله زیادی با مبادی تولید گاز مایع ندارند همچون اراک و برخی شهرهای جنوبی می توان در دستور کار قرار داد تا مشکل حمل هم کمتر شود اما به نظر می رسد با توسعه گسترده سی ان جی در کشور، کم کم راه برگشتی هم برای اصلاح این تصمیم نه چندان جامع باقی نمانده باشد.

آیا موتور خودرو‌های گازسوز خشک کار می‌کند؟

بسیاری از مردم معتقدند که خودرو‌های گازسوز خشک کار می‌کنند. علیرضا نیک آیین در این خصوص عنوان می‌کند دقیقا اطلاع ندارم این ادعا به چه میزان حقیقت دارد، اما در یک وضعیت یکسان، موتور خودرو گازسوز نسبت به خودرو بنزینی دو برابر بیشتر به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند. هرچند در خودرو‌هایی که از کارخانه دوگانه سوز هستند، سیستم گاز خودرو از کامپیوتر بهره می‌برد و هوشمند است و به همین دلیل آسیب کمتری به موتور می‌رساند؛ زیرا‎ ‎گاز ECU بر اساس شرایط سیستم گاز را تنظیم می‌کند و حتی ایمن‌تر است.

‏رئیس اتحادیه مکانیسین‌ها در ادامه افزود:

گاز‎ LPG ‎برای هیچ‌یک از خودرو‌های انژکتوری مناسب نخواهد بود؛ زیرا علاوه بر اینکه به موتور آسیب می‌رساند، به سنسور‌ها نیز صدمه خواهد زد. از سویی وقتی خودرو را گازسوز می‌کنید، به دلیل اینکه خودرو شما از قبل تک‌سوز بوده است به سرسیلندر آن فشار وارد می‌شود. در نتیجه این فشار‌ها به سیستم برق، سنسور خودرو و حتی سوزن‌های انژکتور نیز آسیب می‌رساند.
 
به طور کلی خودرو‌های دوگانه سوز کارخانه‌ای بهتر هستند، اما هنگام سرد بودن، سربالایی، روشن بودن کولر، سرعت ‏بالا و شتاب‌گیری استفاده از گاز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. ‏
خودروسازان داخلی اعم از ایران خودرو و سایپا این ادعا‌ها را قبول ندارند و عنوان می‌کنند هنگامی که موتور خودرو سرد است، بنزین بر روی ‏دیواره سیلندر‌ها تقطیر شده و به پایین یا همان به سمت کارتل روغن سرازیر می‌شود. این میزان هرچند بسیار اندک و غیرقابل ‏اندازه‌گیری است، اما در طولانی‌مدت باعث می‌شود روغن خراب شود و خاصیت روانکاری روغن را از بین می‌برد.
 
این در شرایطی است که گاز ‏طبیعی حتی در دمای ۱۰ درجه زیر صفر هم تقطیر نخواهد شد و حتی اگر در مجاورت روغن قرار بگیرد نیز باعث خراب شدن آن نمی‌شود؛ بنابراین توضیح خودروسازان نشان می‌دهد که خشک کار کردن خودرو‌های گازسوز واقعیت ندارد؛ زیرا بر اساس این دیدگاه روغن موتور خودرو‌های گازسوز دیرتر خراب می‌شود.

گاز طبیعی فشرده یا همان (CNG (Compressed Natural Gas یک نوع سوخت است که جایگزینی برای سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل و گاز مایع است.

سی‌ ان‌ جی را هم می‌توان در خودروهای بنزین سوزی که موتور آن‌ها برای سی ان جی اصلاح شده، استفاده کرد هم در خودروهایی که موتور مخصوص سی ‌ان‌ جی دارند ( اصطلاحاً OEM ) می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای سی‌ان‌جی این است که نسبت به سوخت‌های نامبرده آلودگی کمتری را ایجاد می‌کند.

منبع : ایسنا 

قیمت خودروهای دوگانه سوز 

ثبت نام لاستیک دولتی 

مزایا و معایب خودروهای دوگانه سوز و تفاوت آن با پایه گازسوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

68 دیدگاه ها برای "گازسوز کردن خودرو به نرخ دولتی + وام ۵ میلیون تومانی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ساتوشی
مهمان

سلام
من ثبت نام کردم ولی نمیرم چون نظرات دوستان رو خوندم متوجه شدم اینا جایی نمیخوابن زیرشون آب بره اون خدابیامرز بود که برای مردمش کار میکرد ***
درضمن سهمیه بنزینمم کم کنند مگه مغزمو خر گاز گرفته اینا به یه مشت مفخور و پاچه خارای خودشون حال میدن انگار مملکت باباشون بیشرفا

علی اکبر سعیدی
مهمان

من راننده اسنپ هستم.
ماه قبل داخل سامانه ثبت نام کردم.
الان نوبتم شد و مبلغ ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومن پرداخت کردم.
قرار شد هفته اول شهریور گاز سوز کنن برام.
ضمنا گفتن با هزینه برشکاری و دستمزد نصب تجهیزات حدودا
۲.۵۰۰.۰۰۰ تومن در میاد

شهرام
مهمان
خوبه اطلاعاتی درمورد گاز سی ان جی ندارید که چرا گاز سی ان جی موتور خودرو رو مستهلک میکنه.یه تو ضیح در این رابطه بهتون میدم شاید یکم تحقیقات کردیدو به جای سی ان جی بنزین رو ارزونتر به دست مردم رسوندید سوخت سی ان جی اصولا سوختی هستش که برای گرمایش محیط استفاده میشه وهیچگونه انرژی پتانسیلی نداره استفاده از بنزین در اتاق احتراق یه چیزی برابر با ۳۵۰فرانهایت دما ایجادمی کنه که این دما یه دمای تقریبا استاندارد ومفیدی هست هم برای محیط زیست هم برای قطعات خودرو دقیقا گاز سی ان جی دو برابر بنزین حرارت ایجاد… بیشتر
محمدرضا میرنجفی زاده
مهمان

من از دیماه۹۸مبلغ پیش قسط رو واریز کردم متاسفانه تا به حال هیچ تماسی با من گرفته نشده،همش وعده سر خرمن میدن.

امیر
مهمان

*** آخه بی انصافا روز اول گفتین ثبت نام کنید رایگان حالا ک بعد ۱ سال معلوم شده .زنگ به شرکت میزنیم میگه باید ۴ ملیونشو باید نقد بدی ۴ ملیون دیگه رو ۳ تا چک بدی آخه *** اگه ۸ ملیون پول داشتم ک خودم ۲ گانه میکردم ماشینمو د چه کاری بود برا ثبت نام. الان آزادش برا گازی کردن۶ ملیون در میاد شماها میخواین بیشتر از نرخ ازادشم بگیرین. ایشاله ک همش بشه خرج دوا دکترتون بشه ایشالله ک نخورین این پولا رو یه جا پسش بدین خدا لعنتتون بکنه همین

سمانه
مهمان
سلام من تواین سایت irngv ثبت نام کردم به هوای گاز سوز کردن رایگان بعد هرچقدر خواستم نوبت بگیرم میگن چون تو این سایت ثبت نام کردین شامل طرح نمیشید یعنی من نباید تو این سایت ثبت نام میکردم و یه سایت دیگه باید ثبت نام میکردم میگم خب نمیشه ازین سایت حذف کنید چیزی توی سایت ننوشته نباید اینجا ثبت نام نمیکردیم میگه اشکال از سایته نه از ما کاریشم نمیشه کرد و به همین راحتی مارو از طرح رایگان رد کردند واقعا متاسفم برای این دولت و مسئولین بی کفایتش که هیچ به فکر مردم نیستند فقط به… بیشتر
م ر
مهمان

الان بگیم خاک بر سرتان پارسال که میگفتین رایگان الان شد وام ۵میلیونی واسه گازه ۵تا۸میلیونی
پارسال که بی انصافا با نصف این مبلغ گاز سوز میکردن

ایرانی
مهمان

سلام توی اسنپ کار می کنم پنج ماه پیش ثبت نام کردم و هفته گذشته رفتم توی سایت و مرکز خدمات سی ان جی انتخاب کردم و حالا امروز رفتم اونجا و بهم گفتن چیزی به ما ابلاغ نشده و می توانیم به صورت ازاد برات گازسوز کنیم و هزینه اش نزدیک ۸ میلیون برای پراید میشه.
کاش همون ۶ ماه پیش ازاد گازسوز می کردم.
خدا برای ظالم نسازه.

محمدرضا
مهمان

سلام به همگی. آقامن اسنپ کارمیکنم ماشینم تک سوزه. مستاج هستم با دوتابچه کوچیک وهمین اسنپ اموراتمومیگذرونم. خاستم گازسوزکنم میگن ۴۵۰۰تا۵۵۰۰.ازکجابیارم گازسوزکنم؟! فقط کارمیکنم خرج ماشین میشه به پس اندازنمیرسه دولتم گفته تاکسی ها رایگان میگن شامل اسنپ نمیشه پس چطوری گازسوزکنم؟! فقط روزی۷۰تا۸۰بنزین آزاد میزنم

ساسان
مهمان

بعد یه سال الان نوبت دهی برا من باز شده زنگ زدم کارگاه نصب میگه ما ازاد کار میکنیم فقط برا تاکسی و خودروها خدماتی مبلغش پایینتره.برا ماشین من ک پرایده از ۵ ملیون تا ۵ملیون و نهصد تمن هزینش میشه فقط فرقش اینه ک گواهی سلامت میدن سهمیه بنزینتونم میشه نصف مث خودرو دوگانه شرکتی
در اخر کاشکی پارسال همون ازاد دوگانه کرده بودم هم سهمیه بنزینه میمون هم با دو دو و نیم دوگانه میشد ن ۶ ملیون موفق باشید