یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو عمومی دوگانه سوز شدند

یکشنبه 24 آذر 98 ساعت 10:57
یک میلیون و 400 هزار خودرو عمومی دوگانه سوز شدند

صادق آبادی گفت: قرار شد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند.

صادق آبادی معاون وزیر نفت در مورد ضرورت‌های شورای اقتصاد گفت: با پیشنهاد وزارت نفت و سازمان برنامه بودجه قرار شد یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند. یکی کاهش حمل مسافر، بهبود هوای کلان شهر و متنوع سازی سبد سوخت از محور مارهای ما بود.

او بیان کرد: از سال ۹۶ این طرح را پیگیری می‌کنیم اما ثتفاوت کم قیمت بنزین و CNG به صرفه نبود آن را پیگیری کنیم. وقتی بحث سهمیه بندی به وجود آمد گازسوز کردن خودرو اقتصادی‌تر بود و مردم به سمت آن رو آوردند.

صادق آبادی افزود: در وضعیت فعلی اثبات صرفه جویی در لحظه کاهش سوخت به نمایش گذاشته شد، نزدیک به ۱۸ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود و با توجه به اینکه این خودروها دوگانه سوز شوند طبیعی است مصرف آن کمتر خواهد شد و مصرف کننده به سمت دوگانه سوز خواهند رفت و در نظر داریم ۳۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش دهیم.

معاون وزیر گفت: روزی ۵ میلیون دلار صرفه جویی می‌شود و به کمک این طرح امکان بازپرداخت طرح تسهیلاتی وجود دارد. باید از تکنولوژی بالاتری در ساخت خودروها در نظر گرفته شود.

او تشریح کرد: میزان تسهیلات برای تاکسی سدان به ازای هر دستگاه ۳۳۰ دلار، وان ۵۲۰ دلار، وانت سنگین ۴۲۰ دلار است. درآمد حاصل از فروش بنزین در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در نظر گرفته می‌شود و این وام بین بانک ملت و شرکت پخش است و پس از آن این وام در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانند از این وام استفاده کنند.

صادق آبادی گفت: به سامانه irngv باید مراجعه کنند و پس از آن می‌توانند برای تبدیل خودروی خود به دوگانه اقدام کنند. ظرفیت موجود تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو است ودر ماه‌های اول این تبدیل اتفاق نخواهد افتاد و به مرور آن را خواهیم دید.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar