۱۲۰ جایگاه CNG در حال راه اندازی است

شنبه 23 آذر 98 ساعت 13:35
120 جایگاه CNG در حال راه اندازی است

آخوندی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ جایگاه CNG در کشور احداث شده و ۱۲۰ جایگاه هم در حال راه اندازی است.

نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور گفت: در حال حاضر در کشورمان حدود ۲۵۰۰ جایگاه CNG توسط وزارت نفت احداث شده و احداث ۱۲۰ جایگاه هم در حال انجام است. نزدیک به ۱۳۰۰ جایگاه تحت مالکیت شهرداری‌های سراسر کشور است که می‌توان با این شمار جایگاه روزانه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب سوخت خودرو‌های دوگانه سوز را تأمین کرد.

او بیان کرد: این جایگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعال هستند و از طرفی پس از آغاز دوباره تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان فعالان این صنف به خاطر افزایش سرسام آور قیمت قطعات و هزینه‌های استانداردسازی و همچنین اورهال تجهیزات با مشکلات شدید مالی رو به رو هستند که انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG اقدامات موثری را انجام دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور افزود: البته انجمن صنفی CNG کشور در این زمینه نامه‌های گوناگونی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده که تاکنون هیچگونه اقدامی از طرف سازمان برنامه و بودجه انجام نگرفته است. یکی از مشکلاتی هم که بهره برداران جایگاه‌های CNG با آن رو به رو هستند عدم همکاری شهرداری‌های سراسر کشور است که علیرغم ارسال نامه‌های سازمان شهرداری‌ها مبنی بر همکاری شهرداری‌ها با بهره برداران در وضعیت سخت تحریمی متاسفانه ما همچنان در این مورد مشکلات عدیده‌ای داریم.

آخوندی گفت: به خاطر اینکه در سال ۹۷ با افزایش بی سابقه قیمت قطعات، همکاران ما با زیان انباشته رو به رو شدند که انتظار داشتیم در وضعیت سخت تحریمی شهرداری‌ها همکاری کنند ولی بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان هیچگونه همکاری نداشتند و حتی مشکلاتی هم برای این صنف زحمتکش بوجود آورده‌اند.

او ادامه داد: البته در این مورد نامه‌ای به سازمان بازرسی و دادستان کل کشور هم ارسال کرده‌ایم و تقاضا داریم ریاست قوه قضایٔیه هم به مشکلات این صنف با شهرداری‌ها دستور رسیدگی صادر کنند. به خاطر اینکه کشورمان در وضعیت سخت تحریمی به سر می‌برد و طبق فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری همه باید در کنار هم همکاری کنند تا مشکلاتی بوجود نیاید که شهرداری‌ها مغایر این عمل کردند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar