اتوبوس‌ های برقی روشی موثر در کاهش آلودگی هوا

شنبه 20 فروردین 01 ساعت 16:36
اتوبوس‌ های برقی روشی موثر در کاهش آلودگی هوا

علی نادران معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره امکان استفاده از اتوبوس برقی در معابر شهر تهران، اظهار کرد: در شهر تهران، یک مطالعه‌ای به نام مطالعه حمل و نقل همگانی یکپارچه داریم که وظیفه آن طراحی شبکه خصوصی مترو به عنوان قطارهای زیر زمینی، قطارهای رو زمینی و خطوط اتوبوس است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از نوع این مطالعات مربوط به تعیین نوع اتوبوس‌هایی است که باید فعالیت کنند، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اتوبوس‌های برقی این است که آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و تجربه اتوبوس برقی در تهران نیز داشتیم و اثرات مثبتی داشته است.

نادران بیان کرد: در مطالعات به استفاده از اتوبوس برقی اشاره و پرداخته شده است، در تهران باید در معابری از اتوبوس برقی استفاده کنیم که در میزان آلودگی هوا آن منطقه و کاهش بار ترافیکی تاثیر گذار باشد.

معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیت معابر برای استفاده از این اتوبوس‌ها کاملا سنجیده شده است، گفت: هر اتوبوس ۴۰ مسافر را جابه جا می‌کند و این ۴۰ مسافر به اندازه ۲۵ خودرو فضا اشغال می‌کنند.

تهران ۶ برابر ظرفیت خیابان هایش خودرو دارد
وی درباره نتیجه بخش بودن طرح کاهش آلودگی هوا به جای طرح زوج و فرد سابق، بیان کرد: با تغییر طرح زوج و فرد سابق به طرح کاهش آلودگی هوا شاهد تغییر رفتاری در رفت و آمدها در محدوده هستیم البته اینکه همچنان بار ترافیکی محدوده کاهش آلودگی هوا زیاد است به دلیل بیماری کرونا بوده و فعلا نمی‌توانیم آن را سنجش کنیم.

نادران خاطرنشان کرد: بعد از کاهش بیماری کرونا باید برای اثربخشی طرح کاهش آلودگی هوا شرایط را بسنجیم به نظر بنده باز توزیع خوبی در زمان و کیفیت سفرها ایجاد شده باشد. همچنین بررسی‌هایی در این باره در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته بود در ساعت‌های اوج ترافیک، اجرای این طرح تاثیر مثبتی داشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar