افزایش سقف کارت‌ های چند منظوره حمل و نقل عمومی در تهران

سه شنبه 12 تیر 03 ساعت 16:16
افزایش سقف کارت‌ های چند منظوره حمل و نقل عمومی در تهران

با تصویب شورای شهر تهران، سقف کارت‌های چندمنظوره حمل و نقل عمومی در پایتخت افزایش یافت.

به نقل از صدا و سیما ، همزمان با دویست و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، «الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» و «الحاق یک بند به تبصره یکم ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» بررسی و تصویب شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با این مصوبه، سقف کارت‌های چندمنظوره از تاریخ اجرا، برای تمامی اقشار از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و شهرداری باید بار مالی ناشی از این مصوبه را محاسبه و به شورا ارسال کند.

علی اصغر قائمی افزود: دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های جانبازان که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان دارای ۲۵ درصد جانبازی، خدماتی را ارائه کند و شهرداری تهران موظف است خدمات رایگان به این قشر ارائه و هزینه‌های آن را در حساب‌های فی ما بین دولت اعمال کند.

این عضو شورا افزود: برآورد مالی کارت منزلت و خبرنگاران ۶۲.۵ میلیارد تومان بوده که به بیش از ۸۸ میلیارد تومان در سال جاری می‌رسد و بار مالی سنگینی ندارد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش هزینه ناشی از افزایش سقف کارت منزلت ایجاد خواهد شد که به شورا ارائه می‌شود، اما در طرح دولت برای جانبازان و ایثارگران که به بیش از ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و تشخیص آن نیز سخت است، بار مالی سنگینی دارد.

مجید باقری افزود: تکلیف دولت باید به صورت دقیق در این طرح لحاظ شود، زیرا بار مالی چشمگیری دارد و باید به طور دقیق بررسی شود.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم گفت:آنچه در این زمینه اهمیت دارد اطلاع رسانی به شهروندان درخصوص رایگان کردن برخی خدمات و تخفیف هاست.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: فرآیند استفاده جانبازان از کارت بلیت‌ها معیوب است و کرامت آنها حفظ نمی‌شود، باید به صورت اینترنتی استفاده از این خدمات دنبال و کارت‌ها را پست برای افراد ارسال کند و درخواست ما این است که شهرداری تا زمان رفع این مسئله موضوع را دنبال کند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar