افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۹۹

دوشنبه 4 آذر 98 ساعت 10:17
افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 99

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت تاکید کرده است امسال نرخی افزایش نیابد ولی برنامه‌های دولت برای افزایش نرخ‌ کرایه حمل و نقل عمومی مربوط به سال آینده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر قیمت بنزین در تهران و اینکه راننده‌های تاکسی عقیده دارند هزینه‌های آنها با افزایش نرخ سوخت نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است،  اظهارداشت: از طرف دولت تاکید شده که امسال هیچ نرخی افزایش نیابد لذا هم اکنون هیچ نرخی از کرایه حمل و نقل عمومی تغییر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت برای افزایش نرخ کرایه‌ها مربوط به سال آینده است،‌ یادآوری کرد: ماهم بر همین اساس برنامه‌ها را رعایت می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه برای سال آینده آیا افزایش نرخ کرایه‌ها بیش از ۲۰ درصد است‌،گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.

هاشمی همچنین روز پیش اظهارداشت: افزایش قیمت بنزین ورود خودروهای اقماری و اطراف تهران را به پایتخت کاهش داده و ترافیک صبح کمتر شده البته از ساعت ۹ صبح به بعد هم کاهش ترافیک برای همه محسوس است.

وی با اشاره به مشکلات سیستم اتوبوسرانی هم با ذکر اینکه شمار ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی ده سال اخیر از بیش از ۷۰۰۰ دستگاه است گفت: اما به جای  آنکه مطابق برنامه ناوگان اتوبوسرانی ۳۰ درصد افزایش یابد شمار اتوبوس‌ها به کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه رسیده  که عمر اتوبوس‌ها هم از پنج سال به ۱۱ سال رسیده است به طوری که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران هم اکنون فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که باعث افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌شود.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar