تأثیر افزایش قیمت بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس‌های پایتخت

شنبه 2 آذر 98 ساعت 16:09
تأثیر افزایش قیمت بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس‌های پایتخت

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به افزایش شمار مسافران اتوبوس با تغییر قیمت بنزین گفت: ۳ هزار اتوبوس پایتخت فرسوده است.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران  در خصوص تأثیر افزایش قیمت بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس‌های پایتخت گفت: برای اینکه آمار دقیقی در این زمینه حاصل شود نزدیک به یک ماه زمان می‌برد اما مشاهدات عینی نشان می‌دهد که آمار مسافران در همه خطوط به ویژه خط یک و ۷ افزایش یافته است.

وی افزود: خط یک مسیر آزادی ـ تهرانپارس  و خط ۷ مسیر راه‌آهن ـ تجریش است که نزدیک به ۲۰۰ اتوبوس در خط یک و بیش از ۲۲۰ اتوبوس در خط ۷ تا کنون جابه‌جایی مسافران را انجام داده‌اند.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۶ هزار اتوبوس در پایتخت وجود دارد، تلاش کرده‌ایم با نوسازی و اورهال کردن بخشی از اتوبوس‌های فرسوده افزایش خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشیم اما لازم است که دولت تمهیدات بیشتری در این زمینه و ارائه اتوبوس‌های نو اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های پایتخت ۱۱ سال است،‌گفت: نزدیک به ۳ هزار اتوبوس پایتخت فرسوده است و باید چاره‌ای برای رفع این مشکل اندیشید.

سنندجی گفت: البته در جلسه‌ای با سازمان شهرداری‌ها  دستورالعملی تهیه شد که بر اساس مصوبات شورای اقتصاد، دولت پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل مابه‌التفاوت قیمت سوخت انجام  دهد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar