تخصیص ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت پایه و بورس خودرو به حوزه حمل‌ و‌ نقل

سه شنبه 2 اسفند 01 ساعت 12:59
تخصیص ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت پایه و بورس خودرو به حوزه حمل‌ و‌ نقل

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر شده است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد و صرف حوزه حمل و نقل شود تا انگیزه خودروسازان برای مدیریت بورس کالا و گرانفروشی را کاهش دهد.

مصطفی طاهری در تشریح نشست دیروز (دوشنبه یکم اسفند ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز مصوبات کمیسیون تلیفق بودجه ۱۴۰۲ درباره تولید، صنعت و ICT مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بند (ن) تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ را از جمله نقاط قوت برشمرد و افزود: در این بند به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مقرر شد، صادرکنندگان مواد معدنی و... به میزانی که برای تکمیل زنجیره ارزش و تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتبار مالیاتی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد که در سال آینده دولت می‌تواند خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال وارد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد و صرف حوزه حمل و نقل شود تا انگیزه خودروسازان برای مدیریت بورس کالا و گرانفروشی را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همچنین در نشست امروز مصوبات کمیسیون تلفیق درباره توسعه فیبر نوری نیز بررسی شد، ادامه داد: در سال آینده حقوق دولتی معادن همانند امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar