میانگین سن اتوبوس‌ها کمتر از ۱۰ سال باشد

یکشنبه 2 تیر 98 ساعت 10:40
میانگین سن اتوبوس‌ها کمتر از 10 سال باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به گزارش واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد خواستار آن شد که از اتوبوس‌هایی با عمر کمتر از ۱۰ سال در حمل و نقل عمومی استفاده شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در صحن علنی پیشین مجلس، گفت: در این گزارش به سه عامل اصلی اشاره کرد که عبارتند از: شرایط فیزیکی معابر، قصور پیمانکار در مورد معاینه فنی اتوبوس و تخلف از قرارداد با دانشگاه آزاد از طرف پیمانکار.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره شده بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه دانشگاه علوم و تحقیقات و پیچ‌های تند جاده، شرایط فیزیکی معابر باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اتوبوسی که معاینه فنی نداشته و ۶ سال از سن آن می‌گذرد، نباید حمل و نقل عمومی انجام بدهد و در این مسئله قصور پیمانکار محرز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این معضل بزرگ در کشور وجود دارد که باید راه حلی برای  آن پیدا شود و میانگین سن اتوبوس‌ها کمتر از ۱۰سال باشد؛ نه مانند وضعیت کنونی که بیشتر از ۱۵ سال است لذا از کمیسیون عمران مجلس درخواست داریم بسیج شوند و راه حلی برای این قضیه پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به قرارداد میان دانشگاه آزاد و پیمانکار، توضیح داد: در قرارداد به ۲۴ دستگاه اتوبوس اسکانیا اشاره شده بود در صورتی که اتوبوسی که در حادثه یاد شده واژگون شده، شهاب بوده است و در این بین قصور پیمانکار محرز است و باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید دقت‌های لازم را در چنین مواردی داشته باشد و امیدواریم پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این گزارش مدنظر قرار گیرد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar