میزان کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد

سه شنبه 13 اسفند 98 ساعت 10:39
میزان کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در قطارشهری ۵۰ درصد و اتوبوس‌رانی ۱۳ درصد کاهش جابجایی مسافر داشته‌ایم.

خلیل‌الله کاظمی در مورد کاهش استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: در ۱۰ روز اخیر و از زمان اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا، نسبت به وضعیت مشابه در ماه اخیر، قطار شهری ۵۰ درصد و اتوبوس‌رانی ۱۳ درصد کاهش جابجایی مسافر داشته است.

وی افزود: جابجایی مسافران قطارشهری در روز به ۲۱۵ هزار نفر رسیده بود که این آمار در این مدت تقریباً به ۱۲۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

کاظمی بیان کرد: وضعیت ترافیکی سطح شهر نسبت به ماه اخیر و یا وضعیت مشابه در سال گذشته از حد معمول خود کمتر شده است. رفت و آمد خودروهای شخصی و استفاده از تاکسی‌ها هم کاهش محسوسی داشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در رابطه با نحوه ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی ادامه داد: واگن‌های قطارشهری هر شب و اتوبوس‌ها پس از هر توقف در پایانه‌ها در طول روز ضدعفونی می‌شوند. خداراشکر مشکلی در تأمین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده وسایل نقلیه عمومی نداشته‌ایم.

کاظمی در مورد تغییر سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌رانی یادآوری کرد: با وجود کاهش مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌های تغییری ایجاد نشده است، اما در حال برنامه‌ریزی هستیم که اگر برداشت مسافر به همین‌گونه کاهش داشته باشد، سرفاصله قطارشهری را افزایش دهیم. هم اکنون برداشت مسافر زیادی نداریم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar