کاهش ۵۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس

دوشنبه 12 اسفند 98 ساعت 12:46
کاهش 50 درصدی مسافران مترو و اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طی روزهای اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش  ۵۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس در اصفهان بودیم.

داریوش امانی اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا و تذکرات جدی و تبلیغات گسترده مدیریت شهری در رابطه با عدم تجمع در محل‌های عمومی و رعایت نکات بهداشتی، خیلی از شهروندان اصفهانی با همکاری و همراهی همه جانبه تصمیم به ماندن در خانه گرفته‌اند و این موضوع رفت و آمدهای شهری را به شدت کاهش داده است.

وی به کاهش ۵۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس در اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: استفاده شهروندان از تاکسی‌های پلاکت هم کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: کاهش مسافران به طوری است که در ایستگاه‌های تاکسی و خطوط سطح شهر که غالباً در این ایام ترافیک رفت و آمد داشتیم، با کاهش قابل توجه حجم مسافران مواجه شده و تجمع خودرو در این ایستگاه‌ها وجود دارد.

امانی در ادامه به آمار تاکسی‌های آنلاین هم اشاره کرد و افزود:  استفاده از تاکسی آنلاین هم طی روزهای اخیر تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مدیریت شهری حفظ سلامت مردم و رعایت نکات بهداشتی است، تصریح کرد: مسافرانی که برای ترددهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، حتماً پیش از سوار شدن و پس از پیاده شدن از وسایل نقلیه دست‌های خود را  با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنند تا خطر ابتلا و گسترش ویروس کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآوری کرد: با تمام این شرایط هر شب در ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و مترو عملیات ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar