کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی

چهارشنبه 21 اسفند 98 ساعت 14:08
کاهش 60 درصدی درآمد رانندگان تاکسی

ویروس کرونا، مدتی است که در جهان شیوع یافته و ایران هم درگیر این موضوع شده و البته صنوف از جمله رانندگان تاکسی هم از لطمه و گزند کرونا در امان نماندند و کساد بازار کارشان معضلاتی را برای این صنف به وجود آورده‌است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و انتشار اخبار متفاوت و اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر  افراد، اکثر مردم از ابتلا به این بیماری نگران هستند.

البته ناگفته نماند که احتیاط شرط عقل است و بر همین اساس، مردم برای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا در خانه ماندن و قرنطینه شدن را بر ابتلا به این ویروس ترسناک ترجیح می‌دهند.

کمبود مسافر باعث کاهش درآمد رانندگان تاکسی شد

مدیر تاکسیرانی منطقه ۲۰ (شهرری) و پهنه جنوب شرق تهران گفت: کمبود مسافر با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین حضور کمتر مردم در سطح شهر، باعث کاهش درآمد رانندگان تاکسی شد.

اسماعیل شاه محمدی اظهار داشت: کاهش مسافران و کمبود درآمد موجب بروز مشکلاتی برای این قشر شده است.

وی افزود: بعضی رانندگان تاکسی دارای خودروهای اقساطی بوده و با کمبود درآمد و کاهش مسافر با معضلاتی رو به رو می‌شوند.

مدیر تاکسیرانی منطقه ۲۰ (شهرری) و پهنه جنوب شرق تهران عنوان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث بر هم خوردن نظم کاری و حتی زندگی فردی رانندگان تاکسی شهرری شده استا.

فرشید آلاشتی یکی از رانندگان تاکسی در شهرری گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد مسافران، رانندگان از صبح تا غروب کمتر از ۷۰ هزار تومان درآمد روزانه کسب می‌کنند که پاسخگوی نیاز زندگی آنها نیست.

وی عنوان کرد: تاکسی هر دو یا سه ساعت ناچار هستند که با دو یا نهایتاً سه مسافر آن هم با معطلی زیاد فعالیت کنند.

این راننده تاکسی خطی شهرری یادآوری کرد: متاسفانه بعضی رانندگان برای پرداخت اقساط خودرو خود و حتی اجازه خانه‌هایشان با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: هر سال در روزهای پایانی سال، شمار مسافران به خاطر حضور در بازارها و مراکز خرید افزایش داشت اما این روند امسال به شدت کاهش یافته است.

آلاشتی یادآوری کرد: تعطیلی مدارس و تغییر روال کاری ادارات هم دلیلی دیگر بر کاهش تعداد مسافران به شمار می‌رود.

کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی

محمد دریغ یکی دیگر از رانندگان تاکسی شهرری گفت: متاسفانه تعداد مسافران دو سوم کاهش یافته و تعداد این قشر به یک سوم رسیده است.

وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی شهرری هفده ساعت در محل کار حضور دارند و فقط پنج ساعت کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند و ۱۷ ساعت وقت کاری آنها بیهوده به خاطر عدم مسافر هدر می‌رود.

دریغ عنوان کرد: کمبود مسافران باعث معطلی زیاد برای مسافر گیری شده است.

وی یادآوری کرد: هزینه‌ها نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته اما با توجه به شرایط موجود هزینه زندگی رانندگان تاکسی شهرری با درآمد همخوانی ندارد.

این راننده تاکسی شهرری گفت: این قشر با توجه به شرایط موجود نیازمند حمایت بیشتر هستند تا معضلات معیشتی آنها رفع شود.

سعید النچری یکی دیگر از رانندگان تاکسی شهرری ضمن درخواست از نهادهای مسئول در راستای حمایت از این قشر گفت: درآمدها بالغ بر ۶۰ درصد کاهش یافته و زندگی تاکسیرانان با این شرایط دچار بحران می‌شود.

وی افزود: ۷۵ درصد رانندگان تاکسی این شهر مستأجر هستند و اگر حمایت خانواده‌ها نباشد افراد برای پرداخت اجاره مسکن با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شوند.

النچری عنوان کرد: خیابان‌ها به خاطر نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا بسیار کم تردد شده و در نتیجه تعداد مسافران تاکسی هم به شدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: پرداخت بیمه، اجازه مسکن و اقساط خودرو از مشکلاتی است که با شیوع ویروس کرونا، رانندگان تاکسی با آن دست به گریبان هستند.

این راننده تاکسی شهرری خاطر نشان کرد: راننده از ۶ صبح در پایانه منتظر مسافر می‌ایستد و سایر پس از یک ساعت و نیم انتظار ناچار شود که با دو مسافر حرکت کند.

وی گفت: اقدامات ضدعفونی کننده خودرو در مقابل مسافران انجام می‌شود اما باز هم تاثیری در افزایش تعداد مسافران تاکسی ندارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۸ هزار و ۴۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar