۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه حمل و نقل پایتخت

یکشنبه 1 اسفند 00 ساعت 11:37
۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه حمل و نقل پایتخت

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران اظهار داشت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهر تهران در نظر گرفته شده که منابع تامین آن، منابع درآمدی شهرداری مانند مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان، ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای ناشی از توسعه شهری مانند عوارض‌های ساختمانی و هشت هزار میلیارد تومان درآمدهای متفرقه نظیر جریمه کسر پارکینگ و همچنین هشت هزار میلیارد تومان از فروش اموال غیرمنقول و چهار هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی هستند.

رئیس شورا با اشاره به کاهش عوارض ساختمانی در سال آینده، گفت: شهرداری در لایحه خود ۵۷ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده بود اما در شورا برای واقعی تر شدن، آن را به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.

چمران در خصوص مجوز هفت طبقه شدن ساختمان‌ها نیز متذکر شد و افزود: در این خصوص بر اساس طرح تفصیلی عمل خواهد شد و اگر ۶۰ درصد کوچه‌ای ساخته شده باشد، باقی کوچه نیز در صورت داشتن شرایط به همان تعداد طبقات تعلق خواهد گرفت. 

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: همچنین مبلغ یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان مابه‌تفاوت بلیت اتوبوس در این سرفصل بودجه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سهم مترو از بودجه حمل و نقل اظهار داشت: برای مترو ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط ۶ و هفت مترو، ۶۰۰ میلیارد تومان برای سایر خطوط است، سه هزار میلیارد تومان برای خرید واگن و ۷۸۲ میلیارد تومان برای اورهال قطارها، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای مابه‌تفاوت بلیت مترو و نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهری نظیر نصب دوربین های ترافیکی در نظر گرفته شده است.

چمران درخصوص دیگر سرفصل های مصارف بودجه شهر تهران نظیر خدمات شهری، اظهار داشت: یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان برای نظافت شهر، حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری فضای سبز، ۵۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آتش نشانی، ۲ هزار میلیارد تومان برای سازمان آتش نشانی، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سختی کار آتش نشانان و نیز ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای مدیریت بحران در نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به تشریح بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران پرداخت و گفت: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی و ۳۲ میلیارد تومان برای حمایت از نهاد خانواده و بهبود مشارکت‌های اجتماعی زنان در نظر گرفته شده است.

مهدی چمران درخصوص ساختن پنج هتل در بوستان‌های شهر تهران خاطر نشان کرد: این هتل ها قرار است در قالب مشارکت و سرمایه گذاری ساخته شوند و از نظر جانمایی نیز در بوستانهای بزرگ و فرامنطقه ای ساخته می شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar