نیسان زامیاد با دستور رئیس جمهور پلاک می شود

شنبه 14 مرداد 02 ساعت 11:13
نیسان زامیاد با دستور رئیس جمهور پلاک می شود

رئیس جمهور در دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دستور داد تا ۲۰ هزار نیسان تولیدی شرکت زامیاد، پلاک و تحویل مشتریان شود.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یکی از مدیرانی بود که در جلسه چهره به چهره رئیس جمهور با مدیران شش شرکت بزرگ صنعتی حضور داشت و در خصوص مشکلات حوزه تولید خودرو با سید ابراهیم رئیسی به گفت وگو پرداخت.

در این دیدار عنوان شد که شرکت زامیاد(زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا)، با مشکل اعمال چهار عنوان استاندارد جدید برای تولیدات این شرکت به دلایلی همچون زمان‌بر بودن تست خودروهای تولیدی در خارج از کشور، مواجه است، و رئیس جمهور دستور رفع مشکلات شماره گذاری وانت نیسان زامیاد و موانع صادرات خودرو را داد.

رئیس جمهور همچنین خطاب به مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت باید تلاش کنید تا شاخص های استاندارد را با همکاری سازمان های مربوطه رعایت کنید.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در این دیدار گفت: نیسان وانت تنها خودرو کار کشور است که قیمتش یک پنجم خودروهای کار مشابه خارجی است.

وی ریشه تمام مشکلاتی که تولیدکنندگان خودرو در این دولت پیدا کرده اند را متوجه پوست خربزه ای دانست که دولت قبلی به زیر پای تولیدکننده انداخته است و افزود: در دولت قبل استانداردهای اروپایی را مبنای تولید خودرو در کشور گذاشتند در حالیکه امروز تنها ۳۰ درصد تولیدات اروپا از این استانداردها پیروی می کند.

خاطرنشان می شود که این دیدار در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان، ‌معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس کل گمرک کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد برگزار شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar