هدف اصلی پلتفرم مشترک زامیاد

یکشنبه 6 شهریور 01 ساعت 11:26
هدف اصلی پلتفرم مشترک زامیاد

سیامک خسروی قائم مقام مدیرعامل شرکت زامیاد و عضو موظف هیئت مدیره در حاشیه نشست خبری هم افزایی بن مایه آفرودملی که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار‌شد؛ بیان کرد: شرکت های زامیاد، مکث موتور، آمیکو و ایلیا موتور تجربه خوبی در تولید آفرود داشته اند، به عنوان مثال شرکت زامیاد تولید خودرو زاگرس را دارد که در دو نوع دوکابین بنزینی و دیزل تولید می شود، شرکت زامیاد برای تولید نوع بنزینی این محصول برنامه ۳ ساله ترتیب داده است که برای سال جاری ۴۰۰ دستگاه، سال ۱۴۰۲، ۱۰۰۰دستگاه و در سال ۱۴۰۳، ۵۰۰۰ دستگاه تولید خواهیم داشت.

او در ادامه افزود: طبق بررسی های میدانی، شرکت مکث موتور همین خودرو را به نام کلوت با یکسری تغییرات در قوای محرکه تولید می کند. همچنین شرکت ایلیا موتور شاسی همین خودرو را استفاده می کند و مدل suv را تولید می کند. بنابراین اشتراکاتی که برای آفرود ملی برنامه ریزی شده است به عنوان مثال شاسی ها بسیار به هم نزدیک هستند و همچنین از گیربکس های مشترک استفاده خواهد شد.

خسروی بیان کرد: هدف از تشکیل بن سازه این است که ما بتوانیم قیمت تمام شده خودرو را به حداقل برسانیم. اگر توان تولید یک خودرو تنها در یک شرکت خودروسازی باشد، قطعا قیمت تمام شده آن بسیار متفاوت است نسبت به اینکه ۴ شرکت خودروسازی بخواهند ۴ مدل خودرو با یکسری اشتراکات تولید کنند و قطعا قیمت تمام شده پایین می آید.

قائم مقام مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: شرکت ها از توان یکدیگر استفاده خواهند کرد و تولیدات اضافی حذف خواهد شد. به عنوان مثال اگر شرکت زامیاد رینگ و لاستیک تولید می کند، نیازی نیست بقیه شرکت ها رینگ و لاستیک را داخلی سازی کنند.

خسروی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از وزارت صمت بیان کرد: وزارت صمت بسیار پیشرو در امر تشکیل این بن سازه عمل کرد و همدلی بین خودروسازان به وجود آورد تا قیمت تمام شده خودروها به حداقل برسد و حاشیه سود خودروساز تحت تاثیر قرار نگیرد و از همه مهم تر گامی درجهت داخلی سازی صنعت خودرو برداشته شود و رشد صنعت کشور را شاهد باشیم.

سایپانیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar