امکان افزایش مهلت واریز وجه خودرو برای مشتریان سایپا

شنبه 8 مهر 02 ساعت 16:37
امکان افزایش مهلت واریز وجه خودرو برای مشتریان سایپا

مدیرعامل سایپا درباره گلایه مشتریان از کافی نبودن مهلت واریز وجه برای پیش فروش خودرو شاهین، گفت: بررسی می‌کنیم در صورتیکه زمان برای واریز وجه کافی نباشد حتما مدت واریز وجه را اضافه می‌کنیم. ­

به نقل از صداوسیما، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به عرضه خودرو‌های وارداتی به مشتریان گفت: در حال حاضر خودرو‌های وارداتی به مشتریان در حال عرضه است، در هفته گذشته ۲۷۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان شد و حدود ۴۰۰ دستگاه در مرحله شماره گذاری قرار گرفته و همچنین ۶۰۰ دستگاه دیگر هم در انتظار مرحله شماره گذاری هستند البته ارائه خودرو‌های وارداتی فرایند‌هایی دارد و باید طی شود مانند گواهی اسقاط و دیگر مراحل که زمانبر است.

وی افزود: خودروی چانگان نخستین محموله خودرو‌های وارداتی بود و محموله دوم که در پارس خودرو قرار دارد زوتی T5 است، امیدواریم مرحله قیمت گذاری آن، هفته آتی صورت گیرد تا بتوانیم از سامانه متمرکز لیست افرادی را که ثبت نام کرده اند دریافت و فراخوان کنیم؛ بر این اساس پس از تکمیل وجه توسط مشتریان، شماره گذاری خودرو‌ها انجام میشود.

تیموری درباره گلایه مشتریان برای تحویل خودروی شاهین گفت: تحویل ندادن خودروی شاهین مربوط به سه هفته گذشته بود، زیرا خودروی شاهین از تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ با سیستم تعادل ترمز پایه دار EST در حال تولید است و در واقع سیستم جدیدی که بر روی خودروی شاهین دنده‌ای و اتومات نصب شده باید قیمت گذاری آن را اخذ و سپس عرضه می‌کردیم، این مرحله زمان زیادی برد و از طرف دیگر باید به مشتریان جریمه دیرکرد پرداخت می‌کردیم، اما نارضایتی ایجاد شد.

وی افزود: در واقع پس از این اتفاق، سایپا از افزایش قیمت خودروی شاهین صرف نظر کرد تا جریمه دیرکرد اضافه پرداخت نکند؛ هفته گذشته حدود ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی شاهین تحویل مشتریان شد و امیدواریم به مرور در هفته‌های آینده فرایند تحویل خودرو از ارسال پیامک تا تامین وجه و تحویل خودرو برای افرادی که ثبت نام کرده اند، انجام گیرد.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: در بین خودروسازان دو سیستم فروش وجود دارد یکی از آن‌ها سیستم فروش فوق العاده و دیگری پیش فروش است؛ سیستم فروش فوق العاده ۹۰ روزه است زمانی که پیامک به مشتری ارسال می‌شود پس از تکمیل وجه حداکثر ۹۰ روز پس از آن، خودرو تحویل مشتری می‌شود، اما سیستم پیش فروش سالانه است و خودروساز از روی سامانه متمرکز لیست کسانی را که ثبت نام کرده اند یعنی افرادی که قرارداد نبسته و وجه پرداخت نکرده اند را فراخوان می‌دهیم و به سیستم پیش فروش هدایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در سیستم پیش فروش طبق قانون، خودروساز ۵۰ درصد وجه خودرو را دریافت می‌کند و الباقی را موقع تحویل خودرو از مشتریان اخذ می‌کنیم، این قانونی بود که آن را اعمال کردیم.

تیموری درباره ارسال پیامک به مشتریان و تعیین مهلت کم برای واریز وجه خودرو، گفت: زمان را بر اساس سیستمی که تیم بازاریابی فروش تعیین می‌کنند، تنظیم کرده ایم، اما بررسی می‌کنیم در صورتیکه زمان برای واریز وجه کافی نباشد حتما مدت واریز وجه را اضافه می‌کنیم.

وی افزود: خودروی شاهین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۹۴ درصد رشد تولید داشته و رشد تولید این خودرو سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰۰ درصد بوده است بنابراین از نظر تولید خودروی شاهین نگرانی نداریم.

مدیرعامل سایپا درباره استفاده از دانش بنیان‌ها در سایپا هم گفت: دانشگاه شهید بهشتی، سیستم ناوبری کارخانجات گروه سایپا را تکمیل کرده به طوری که ما می‌توانیم در حالیکه پشت میز در اتاق نشسته ایم تمام ایستگاه‌های تولیدی را یعنی هر ایستگاه توسط متصدی یا رئیس و مدیر کنترل شود، این موضوع دانش بنیان است و می‌توانیم در سطح جامعه آن را توسعه دهیم.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar