تولید شاهین با ورق های جدید

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 فروردین 01 ساعت 21:28
تولید شاهین با ورق های جدید

از چند هفته پیش، شرکت خودروسازی «سایپا» تولید «شاهین» را در کارخانه تهران خود آغاز کرده است و به واسطه حضور این سدان جدید، فرآیندها و فناوری های جدیدی برای تولید خودرو در صنعت کشور تعریف شده است.

هم اکنون، فرآیند بدنه‌سازی شاهین با ورق‌هایی انجام می شود که تا چندی پیش، استفاده از این آلیاژها در صنعت خودروی کشور مرسوم نبوده است.

حضور ورق های جدید برای تولید بدنه و سازه شاسی باعث شده است فرآیند پِرِس‌کاری و اتصال اجزای بدنه در شاهین نسبت به سایر محصولات تولیدی ارتقا پیدا کند.

با توجه به نوع آلیاژ استفاده شده در ورق‌های این خودرو، نقاط جوش شاهین متفاوت از دیگر محصولات تولیدی در خودروسازان کشور است. همچنین زمان تولید یک بدنه و اتاق شاهین از مرحله پرس‌کاری تا اتصال اجزا توسط ربات‌ها و نیروی انسانی، به خاطر ساختار متفاوت این خودرو، بیش‌تر از دیگر محصولات داخلی است، بنابراین در امر کیفی هم سازه شاهین بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد.

استفاده از فناوری تولید به‌روز و آلیاژهای جدید در شاهین موجب شده است این محصول به عنوان ایمن ترین خودروی ملی شناخته شود و از سویی دیگر، بتواند از تست های تصادف ECE سربلند بیرون آید.

حضور شاهین در صنعت خودروی کشور موجب شده است پیشرفت مناسبی در فرآیند تولید پدید آید و سطح کیفیت تولید اتاق خودروها در کشور ارتقاء پیدا کند. امروز بدنه و اتاق سایپا شاهین به واسطه استفاده از ورق‌های آلیاژی متفاوت، به باارزش‌ترین خودرو با بیشترین هزینه تولید در مرحله بدنه‌سازی تبدیل شده است.

سایپا شاهین به عنوان یک سدان مدرن کلاس C در بازار کشور حضور دارد و توانسته است استانداردهای ۸۵گانه را با اعتبارنامه های ECE اخذ کند. این خودرو اولین محصول ملی در کشور به حساب می‌آید که پلتفرم آن توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.

هم اکنون، شاهین به موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز است و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 توان آن را به چرخ های جلو منتقل می کند. حدود ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر، قدرتی است که پیشرانه کم مصرف شاهین تولید می کند.

یکی از مزایای شاهین انتقال حداکثر گشتاور تولیدی در دور موتور پایین است که در رقبای این خودرو دیده نمی‌شود.

سانروف، استارت دکمه ای، چراغ روز، سنسور نور، سامانه پایش باد تایرها، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS و EBD و BAS، سامانه مدیریت BCM، نمایشگر تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی و... از جمله امکانات شاهین دنده ای است.

ایران جیب

شاهین

معایب شاهین سایپا

مزایا شاهین سایپا

رهام خودروی جدید سایپا را بیشتر بشناسید!

رُهام ، خودروی جدید سایپا به زودی در بازار

رُهام،خودروی جدید سایپا فراتر از تصور

رهام نخستین بار در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش درآمد

خودروی سایپا رهام (بررسی،قیمت،مشخصات فنی و تصاویر)

رهام برای تست فنی پا به جاده‌ها گذاشت

رهام توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد

رهام به زودی وارد بازار می‌شود

رهام جایگزین پراید خواهد شد

رهام  توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است

ارتقای داخلی سازی با تولید رهام و پژو ۳۰۱

رهام به زودی وارد بازار خواهد شد

آمادگی قطعه ‌سازان برای تولید انبوه رهام

۸ خودرو جدید وارد بازار خواهد شد

قیمت نهایی رهام چقدر است؟

رهام با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

پیشنهاد تغییر نام خودرو رهام به شاهین

رهام (شاهین) با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

فروش خودرو شاهین به زودی آغاز خواهد شد + تصاویر

زمان پیش فروش خودروی شاهین مشخص شد

قیمت شاهین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "تولید شاهین با ورق های جدید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

با موتور توربو اندازه یه ماشین معمولی قدرت تولید می کنه؟؟؟!!!

امیر ماشین باز
مهمان

همه چیزاش به نظر خوبه ولی تنها چیزی که نگران کننده هست تو این ماشین؛موتورش هست که باید دید که این موتور ارتقا یافته پراید، چطوری تو شاهین عمل میکنه و در واقع هر ماشینی تو عمل مشخص میشه خوبه یا نه وگرنه آمار و ارقام و مشخصات فقط یه عدد هستن