راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو توسط سایپا

شنبه 28 اردیبهشت 98 ساعت 14:11
راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو توسط سایپا

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا از راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو برای اولین بار در صنعت خودرو خبر داد.

زد فور کار: با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیازهای تولیدی کشور، اظهار کرد: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور با هدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

وی تحقق شعار "رونق تولید" را تضمین‌کننده اقتدار کشور دانست و افزود: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به تولید داخل، شرکت سایپا برای اولین بار در صنعت خودرو از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا تصریح کرد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعت‌گران ایرانی در کنار وجود تحریم‌های خارجی و محدودیت‌ها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و عدم همکاری شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، عدم امکان تحویل خودروهای تولید مشترک شده؛ موجب شد این گروه تلاش کند شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران، به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق پیدا کنند.

سلیمانی اظهار کرد: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات با محور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد.

به گفته وی، پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز شرکت خودروسازی سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar