تصمیم سایپا برای تکمیل خودروهای ناقص

شنبه 7 اسفند 00 ساعت 14:25
تصمیم سایپا برای تکمیل خودروهای ناقص

گروه خودروسازی سایپا چندی پیش اعلام کرد که باتوجه به وجود تعداد قابل توجهی خودرو با کسری یک یا چند قطعه در پارکینگ‌های تحت اختیار سایپا، تیم جدید مدیریتی این مجموعه با اتخاذ یک تصمیم اقتصادی و اصولی اقدام به ایجاد تمرکز هرچه بیشتر و انتقال بخش اعظمی از نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم جهت تکمیل این خودروها، تحویل به مشتریان و تخلیه پارکینگ‌ها کرده است.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا ، بدیهی است براساس سیاست مدیریت ارشد گروه سایپا، با وجود برخی دشواری‌ها و چالش‌ها در مسیر تامین قطعات دارای فناوری‌های پیشرفته، تکمیل خودروهای ناقص و تحویل هرچه‌سریعتر به مشتریان بر تولید خودرو به‌صورت ناقص و دپوی روزافزون محصولات در پارکینگ‌ها ارجحیت پیدا کرده است.
جدیت سایپا در تکمیل خودروهای ناقص نشان دهنده عزم این خودروساز برای فعالیت در راستای تامین نیاز های بازار و دوری از فضای ظهرسازی تولید بدون توجه به مشکلاتی است که منجر به تولید خودروهای ناقص می شود.
محمد علی تیموری؛ مدیرعامل سایپا تنها چند هفته پس از آغاز فعالیت به عنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی در حالی که با حجم بالایی از خودروهای تولیدی ناقص روبرو بود با برنامه ریزی دقیق تنها طی یک هفته موفق به تجاری سازی حدود ۹هزار دستگاه از این خودروها شد و اعلام کرد: تمام تلاش گروه سایپا، تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر خودروهای ناقص، تحقق برنامه تولید و افزایش آن، تحویل به موقع به مشتریان و ارتقاء رضایت عمومی از صنعت خودرو است.

سایپا سهم قابل توجهی از خودروهای اقتصادی بازار را با خانواده پلتفرم X200 و محصولاتی نظیر تیبا، ساینا و کوییک و تنوع تیپ این محصولات در اختیار دارد لذا توجه به تولید کامل و عرضه نهایی به بازار می تواند در حفظ آرامش در بازار و تعدیل قیمت ها تاثیر قابل توجهی داشه باشد. این خودروساز همچنین با استمرار فروش هفتگی در تلاش است تا حباب بین قیمت کارخانه و بازار را به حداقل برساند و طی ماه های اخیر این تلاش نتیجه بخش بوده و محصولات سایپا با قیمت های متعادل تری در بازار خرید و فروش می شوند که برای مثال می توان به عقب نشینی انواع مدل های کوییک از قیمت های فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان به زیر ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.
مزایده ۶۰۱ خودرو با یک کلیک
سایپا همچنین در راستای تسهیل طرح فروش خودروهای فاقد گرانتی، طرحی به عنوان مزایده خودرو با یک کلیک را تعریف کرده است تا علاقمندان به شرکت در این طرح فروش مزایده ای به ساده ترین روش ممکن بتوانند نسبت به ارائه پیشنهاد برای خرید خودروها اقدام کنند. علاقمندان به شرکت در این طرح که از ششم اسفند ماه آغاز شده و تا دهم اسفند ماه ادامه دارد می توانند با پرداخت ۴ میلیون تومان در فرایند مزایده قرار بگیرند. گروه خودروسازی سایپا ۶۰۱ دستگاه خودرو فاقد گارانتی را به صورت مزایده عمومی به فروش می رساند و  مشتریان این خودروها می توانند از طریق آدرس اینترنتی https://auc.saipacorp.com فرایند ثبت نام را آغاز و در روزهای ۶ تا ۱۰ اسفندماه رسما با پرداخت ودیعه و پذیرش شرایط مزایده نسبت به اعلام رقم پیشنهادی برای خرید این خودروها اقدام کنند.
گروه خودروسازی سایپا در راستای تسهیل امور این مزایده، امکان رویت تصاویر خودروها در پورتال این مجموعه را فراهم کرده است؛  به علت شیوع دوباره ویروس کرونا در این دوره از برگزاری مزایده عمومی، امکان بازدید حضوری از خودروها مقدور نیست. براساس روال مزایده، بالاترین مبلغ پیشنهادی به صورت مکانیزه به عنوان برنده مزایده انتخاب و نتایج ۲ ساعت بعد از پایان به صورت خودکار اعلام خواهد شد.
گفتنی است تمام فرآیند این مزایده به صورت اینترنتی انجام می شود تا ضمن تسهیل امور، با روندی سریع، شفاف و مشخص، امکان مشارکت تمام هموطنان در سراسر کشور در این طرح وجود داشته باشد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar