سهم خواهی سایپا در بازار روسیه

سه شنبه 1 شهریور 01 ساعت 09:18
سهم خواهی سایپا در بازار روسیه

گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط اقتصادی، صنعتــی و تجاری با کشــورهای همســایه، همکاری های خود را با کشــورهای آسیای میانه به ویژه بازار روسیه وارد فاز جدیدی کرد.

در همین راستا با عنایت به نگاه گروه خودروسازی سایپا به بازار روسیه به عنوان یک بازار استراتژیک صادراتی و هم چنین پنجمین بازار بزرگ مصرف خودرو در دنیا که یکی از بازارهای جذاب، پیچیده و بسیار رقابتی در منطقه است و نیز با توجه به حضور خودروساران صاحب نام دنیا با فروش بیش از یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دستگاه در سال گذشته میلادی و برنامه‌ریزی های استراتژیک این گروه، محصولات شاهین و کوییک در این بازار مورد مطالعه جایگاه‌یابی قیمتی در مقایسه با رقبا قرار گرفت و به منظور دستیابی به توافقات در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو که از سی و یکم مردادماه تا سوم شهریورماه در کشور روسیه برگزار می شود، حضور بهم رسانید.

برهمین اساس جهت حضور سایپا در این بازار، مطالعه و برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و مذاکراتی با هیئت های متعدد روسی من جمله هیئت مدیران منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا، تیم مدیران ارشد کاماز برای خودروهای تجاری سنگین و شرکت گاز برای خودروهای تجاری سبک و همچنین مدیران ارشد وزارت صنعت جمهوری تاتارستان صورت گرفت و توافقاتی در قالب تفاهم نامه مشترک جهت تبادل دانش فنی و امکان استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشــی هر دو طرف و انتقال دانش فنی در حوزه های IT، نرم افزار، مالی و مهندسی به امضا طرفین رسید.

هم چنین گروه خودروســازی ســایپا درراستای توسعه فعالیت های برون مرزی که در۸ فرمان رئیس محترم جمهور ابلاغ شده و در بخش صادرات مورد تاکید ویژه قرار گرفته اســت، مذاکرات خود را جهت همکاری مشترک با قطعه سازهای اصلی و تامین کنندگان OE برای تامین قطعات تولیدی خودروهای رنو و لادا در سایت های تولیدی روســیه آغاز کرد. لذا طبق تکلیف دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط پایدار با کشورهای همسایه، گروه خودروســازی سایپا در حال مطالعه جهت راه اندازی خط مونتاژ محصولات خود در بازار روسیه است.

در ایــن میــان یکــی از برنامه هایی کــه گروه خودروسازی ســایپا در ســال جاری با جدیت دنبال می کند افزایش صادرات قطعه به روسیه است که این امر از طریق مذاکره با توزیع کنندگان اصلی قطعات در روسیه در دست پیگیری است.

شایان ذکر است طی سال های اخیر قطعات خودرویی مختلفی از جملــه رادیاتور، قطعات سیســتم تعلیق و قطعات ریخته گــری به بازار روسیه صادر شده است.

با توجه به وسعت بازار روســیه و مرز آبی مشترک با این کشور و همچنین نفوذ در بازارهای منطقه اوراسیا، گروه خودروسازی ســایپا برنامه ریزی کرده است که سهم بیشتری از بازار روسیه داشته باشد و لذا تولید و صادرات خودرو و قطعات آن، از موضوعاتی است که در این نمایشگاه با جدیت پیگیری خواهد شد.

سایپانیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar