سود مشتری در طرح تبدیل محصولات سایپا چقدر است؟

بروزرسانی در: یکشنبه 23 تیر 98 ساعت 14:15
سود مشتری در طرح تبدیل محصولات سایپا چقدر است؟

گروه سایپا برای خودروهایی مانند رنو, برلیانس و آریو که به خاطر تحریم با کاهش و یا توقف تولید مواجه شده‌اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

گروه‌های خودروساز بعد از اعمال دور دوم تحریم‌ها و متأثر شدن تولید از تحریم‌ها, نا خواسته دچار بدعهدی در مورد تحویل خودروهای ثبت نامی شدند. این شرکت‌ها برای جلب توجه مشتریان و آرامش بازار خودرو, اقدام به معرفی طرح تبدیل و یا جایگزین محصولات موجود به جای محصولاتی که پس از تحریم با کاهش و یا توقف تولید مواجه شده بودند کردند.

به طور مثال بنا به اعلام گروه ایران خودرو, یک مشتری محصول تندر ۹۰ پلاس می‌تواند خودرو ثبت نامی خود را به تندر ۹۰ معمولی به قیمت تیرماه سال اخیر(۴۳میلیون تومان) تبدیل کند که با احتساب سود مشارکت,جریمه تأخیر و تفاوت قیمت کارخانه و بازار مبلغی در حدود ۷۰ میلیون تومان سود نصیب این مشتری خواهد شد.

در همین حال گروه سایپا هم برای خودروهایی مانند رنو, برلیانس و آریو که به خاطر تحریم با کاهش و یا توقف تولید مواجه شده‌اند محصول جایگزین معرفی کرده است.

بنابر اعلام گروه سایپا مشتریان محصول آریو به جای یک دستگاه از این خودرو می‌توانند ۳ دستگاه خودرو جایگزین از محصولات سایپا ۱۳۱ و ۱۳۲, تیبا و یا ساینا(با قیمت تیرماه سال ۹۷) که حاشیه قیمت کارخانه و بازار این محصولات بسیار مطلوب است دریافت کنند.

به طور مثال در این روش اگر مشتری, یک دستگاه ساندرو را به سه دستگاه پراید تبدیل کند با احتساب سود مشارکت,جریمه تأخیر و تفاوت قیمت کارخانه با بازار بیش از ۷۵میلیون تومان سود عاید مشتری خواهد شد.

این گروه در اطلاعیه‌ای دیگر هم اعلام کرده مشتریان محصولات برلیانس سری ۳۰۰ اتومات ۳ دستگاه خودرو جایگزین(سایپا ۱۳۱و۱۵۱, تیبا ,کوئیک یا ساینا) و برای سری ۳۰۰ دستی ۲ دستگاه خودرو(سایپا ۱۳۱و۱۵۱, تیبا ,کوئیک یا ساینا) جایگزین دریافت کنند که محاسبه ما به التفاوت قیمت کارخانه و بازار نشان می‌دهد که این روش جایگزینی، سود نسبتاً مطلوبی عاید مشتریان سایپا خواهد کرد.

با بررسی این طرح‌های تبدیل می‌توان به این مهم رسید که هرچند سایپا هم اکنون محصولی هم تراز برای جایگزینی مثل ایران خودرو ندارد ولی طرح تبدیل محصولات خود را به طوری برنامه ریزی کرده که از نظر عایدی مالی, سود بیشتری نصیب مشتریان خود کند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "سود مشتری در طرح تبدیل محصولات سایپا چقدر است؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

سلام ، جای تعجب دارد چرا با طرح تبدیل سایپا حاضر نیست بیش از این اعتبار خود در بین مشارکت کنندگان خود کم رنگ نکند و یا با این کاهش قیمت ان شرکت هم قانونا و وجدانا بایستی برای مشارکت کنندگان سال قبل فرقی قائل شود

حمید
مهمان

.تشکر ار رئیس بازرسی صمت که در بخش خبری صحبت تکراری مبنی بر علت انباشته و دپو شدن خودرو در شرکت سایپا توضیح دادند که البته مخاطب میداند علت عدم توزیع بخاطر این افزایش قیمت ها سه ماهه سوم بوده ،بخصوص در مورد ته تقاری خود یعنی کوئیک ، مع الوصف اگر توجیهی هم بابت این افزایش ها بگذارید ممنون خواهم شد