شفاف سازی سایپا در مورد افزایش سرمایه

یکشنبه 12 خرداد 98 ساعت 13:25
شفاف سازی سایپا در مورد افزایش سرمایه

گروه سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال در مورد افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها شفاف سازی کرد.

گروه سایپا به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد اخبار منتشر شده در خبرگزاری بورس ۲۴ مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به استحضار رساند:

بازگشت به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره پیگیری ۵۴۱۸۸۹ مورخ ۸ خرداد ۱۳۹۸، با توجه به افزایش زیان انباشته در سال مالی ۱۳۹۷ به خاطر افزایش قابل ملاحظه قیمت نهاده‌های تولید و به تبع آن افزایش بهای تمام شده محصولات و همچنین عدم صدور به موقع مجوز افزایش نرخ فروش محصولات در سال اخیر، گروه سایپا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و جهت برون رفت از شرایط پیش ‌آمده و تداوم تولید و حفظ اشتغال پایدار به دنبال استفاده از راهکارهای قانونی موجود است.

در این راستا انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای موجود محسوب شود که در صورت برطرف شدن موانع قانونی و تصویب آن توسط نهادهای ذیربط (شورای محترم نگهبان، مجلس محترم شورای اسلامی و نهادهای دولتی ذیربط) و همچنین ابلاغ آن از طرف سازمان یاد شده می‌تواند در دستور کار شرکت قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید، از آنجا که تاکنون مجوز انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال ۱۳۹۸ صادر نشده، گروه سایپا هیچ اقدامی در جهت انجام افزایش سرمایه یاد شده انجام نداده و عضو هیات مدیره شرکت در مصاحبه با خبرگزاری بورس ۲۴ اعلام کرد تا در صورت فراهم شدن شرایط نسبت به انجام این امر مبادرت خواهد شد.

در پایان یادآوری می‌کند در صورت تصویب قانون انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری، "خساپا" به منظور استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ضمن اعلام موضوع به صورت مکتوب به سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدامات پیش رو در جهت انجام افزایش سرمایه را به انجام خواهد رساند.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

سنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar