پایان قرعه‌ کشی سایپا و آغاز فروش در بورس

پنج شنبه 15 دی 01 ساعت 16:58
پایان قرعه‌ کشی سایپا و آغاز فروش در بورس

مدیرعامل سایپا در واکنش به فراخوانده شدن مدیران دو خودروساز بزرگ به سازمان بازرسی کل کشور گفت: قرعه‌کشی منتفی است و در بورس کالا می‌مانیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور سه‌شنبه گذشته در نشست با مدیران دو خودروساز بزرگ و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد باید تا تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا، روند قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا ادامه داشته باشد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در این خصوص گفت: ۴ ماه است که محصولات گروه سایپا از فرایند قرعه‌کشی خارج است، ولی فروش فوق‌العاده و عرضه محصول در بورس کالا براساس شرایط و ضوابط مجلس بوده تا محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به افزایش شمارگان تولید خودرو افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۲ هزار خودرو بیشتر عرضه کرده‌ایم، وقتی افزایش تولید اتفاق افتاده است قسمتی از بازار را مدیریت می‌کنیم و افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تمایلی نداریم به فضای قرعه کشی وارد شویم.

تیموری گفت: از دید ما بورس کالا قانونی بوده و ۵ ماه برای خودروسازان بخش خصوصی جاری بوده و ما تازه یکبار عرضه کرده‌ایم که این جلسه گذاشته شده و من فکر می‌کنم سازوکاری که در بورس کالا وجود دارد کاملا قانونی است. ما به تصمیمات سازمان بازرسی تمکین می‌کنیم، اگر خارج از قانون بود بررسی می‌کنند و اعلام می‌کنند روال عادی ادامه پیدا می‌کند و اگر خلافش باشد اعلام می‌کنند.

وی در خصوص برنامه این خودروسازی برای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: یکشنبه هفته آینده ۴ هزار شاهین در بورس عرضه می‌شود و برای خودروهای کوئیک اتوماتیک و کوئیک R، ساینا CNG و اتوماتیک و آپشنال در حال پذیرش هستیم.

تیموری افزود: به خاطر اینکه بیش از ۹۰ درصد فروش‌های دو خودروساز به صورت پیش فروش ۶ ماهه، ۹ ماهه و یکساله است و در بورس کالا فقط فروش ۹۰ روزه است، تعداد آن کمتر از ۱۰ درصد است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "پایان قرعه‌ کشی سایپا و آغاز فروش در بورس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجید
مهمان

شیطان باید بیاد از اینا یاد بگیره

رضا
مهمان

با سلام سایپا با خودروهای که درست میکنه تا الان کم از مردم نکشت حالا هم با فروش خودرو در بورس کالا دارن خون مردم میمکن یکی نیست جلو اینا رو بگیره باز با قرعه کشی خیلی عادلانه بود تو رو خدا مسئولین به داد مردم برسین

ممد
مهمان

یه سال که میمونه دستت مشکلای عجیبو غریبش معلوم میشه مگه چه گهین