مشخصات فنی کوییک GX R

بروزرسانی در: یکشنبه 31 اردیبهشت 02 ساعت 12:04
مشخصات فنی کوییک GX R

کوئیک GXR جدیدترین تیپ از خانواده کوییک، اخیرا در سبد محصولات سایپا قرار گرفته است. کوییک GXR در کنار نسخه تک رنگ جدید کوییک یعنی کوییک GX در جدیدترین لیست فروش سایپا قرار گرفته‌اند. اما چه تفاوتی میان کوییک GXR و کوییک GX وجود دارد؟

کوییک یکی از محصولات پرطرفدار سایپاست که در اصل نسخه هاچ بک کراس ساینا محسوب می‌شود و از طرفی می‌توان آن‌ را نسل جدید تیبا ۲ نیز دانست که با برخی المان‌ها از یک خودروی هاچ بک به یک خودروی هاچ بک کراس تغییر شکل داده است. کوییک از ابتدای عرضه به بازار با تیپ‌های مختلفی پا به جاده‌های کشور گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به کوییک اتوماتیک، کوییک معمولی و کوییک R اشاره کرد. چند سال پس از عرضه کوییک سایپا تصمیم گرفت این محصول را زیر تیغ جراحی برده و آن را فیس لیفت کند. 

کوییک S نتیجه این اقدامات سایپا بود که از نظر ظاهری تغییرات مثبتی نسبت به قبل پیدا کرد. سایپا این خودرو را برخلاف نسخه اولیه کوییک که با دو تیپ معمولی و R تولید می‌شد، تنها در یک نسخه وارد بازار کرد و طبق روال معمول با استقبال نسبتا زیاد مخاطبان روبرو شد. پس از موفقیت کوییک S نارنجی پوشان جاده مخصوص تصمیم گرفتند تا تیپ جدید از کوییک را به بازار بیاورند. 

کوییک GX نام این تیپ جدید است که در اصل می‌توان آن را نسخه فول آپشن کوییک S دانست. نسخه‌های جدید کوییک در دو تیپ GX و GXR تولید می‌شوند که تیپ GXR در اصل مانند کوییک R نسخه دو رنگ کوییک GX است. در نتیجه کوییک GXR تنها در ظاهر و رنگ برخی قطعات دکوراتیو کابین با دیگر برادر خود تفاوت داشته و در بخش دیگری تفاوتی ندارد. 

کوییک GXR از نظر طراحی ظاهری همانطور که اشاره کردیم مانند کوییک GX و کوییک S بوده و یک نسخه فیس لیفت شده از کوییک معمولی است. در نمای جلو یک نوار مشکی رنگ چراغ‌های اصلی را به مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روز خودرو متصل کرده است. این تغییر را می‌توان یک نکته مثبت برای کوییک GXR دانست چرا که طراحی نسبتا ساده کوییک‌های قبلی را مقداری تهاجمی‌تر کرده است.

همچنین جلوپنجره خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده و البته سپر جلو هم نسبت به قبل تغییر شکل پیدا کرده است. این تغییرات اما تنها در نمای جلویی خودرو بوده و دیگر قسمت‌ها نسبت به نسخه‌های اولیه تغییری نداشته‌ است. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم در نمای ظاهری این خودرو برخی قطعات و بخش‌ها مانند سقف و قاب آئینه‌ها رنگی متفاوت با بدنه دارند. 

در بخش کابین نیز دقیقا مانند کوییک‌ R همین اتفاق رخ داده است. برخی قطعات دکوراتیو کابین از جمله قاب داشبورد میانی و قاب رودری‌ها رنگی متفاوت از دیگر بخش‌ها داشته و همرنگ با قطعات بیرونی خودرو هستند. همچنین در کابین کوییک GXR شاهد این هستیم که امکانات بیشتری مانند سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش لمسی بزرگ و کلیدهای کنترلی روی فرمان اضافه شده است. 

کوییک GXR در بخش فنی مانند کوییک S و البته کوییک GX به جدیدترین نسخه پیشرانه M15 مگاموتور تجهیز شده که با نام M15 GSI شناخته می‌شود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. پیشرانه M15 GSI نسبت به پیشرانه‌های قبلی M15 دچار تغییرات مثبتی شده که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن سیستم VVT-i و برقی شدن دریچه گاز اشاره کرد. همچنان این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

مشخصات فنی کوییک GX R 

کوییک GX و کوییک GXR نسخه فول کوییک S بوده و به همین خاطر به امکاناتی نظیر دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس تجهیز شده است. نسخه GXR نیز تنها بدنه و قطعات دکوراتیو داخلی آن به صورت دو رنگ بوده و تفاوت دیگری با نسخه GX ندارد. 

سایپا هنوز قیمت کوییک GX و کوییک GXR را مشخص نکرده و باید دید در نهایت این خودروی هاچ بک کراس سایپا چقدر قیمت خواهد خورد. این خودرو قرار است به‌زودی به فروش رسیده و تحویل آن از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شود. 

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar