مقایسه صنعت خودرو با موشک سازی و جواب مدیرعامل سایپا

سه شنبه 17 اسفند 00 ساعت 11:14
مقایسه صنعت خودرو با موشک سازی و جواب مدیرعامل سایپا
برای اولین بار در ماه های اخیر، یکی از مدیران رده بالای صنعت خودرو کشور در واکنش به اینکه چرا صنعت خودروسازی نسبت به صنایع موشک سازی عقب ماندگی بسیاری دارد، توضیحاتی ارائه داد.

در یکی دو سال اخیر و پس از بروز مشکلات گسترده در صنعت خودرو و ایرادات گسترده کمی و کیفی در تولید خودروهای داخلی سوالاتی در خصوص تفاوت صنعت خودرو و صنایع موشک سازی به وجود آمد و وارد رسانه های کشور شد.

این سوال به خصوص پس از ابراز تمایل نهادهای نظامی برای ورود به صنعت خودرو و انتقال سرریز تکنولوژی های موشکی به این صنعت، بارها و بارها از سوی مقامات نظامی، سیاسی و دولتی مطرح شد.

هر چند سوال ها در قالبی متفاوت مطرح می‌شد اما مضمون همگی آنها یک چیز بود.

چرا در حالی که صنایع نظامی ما با تکیه بر توانمندی داخلی موفق به ساخت موشک های پیشرفته شدند اما این پیشرفت در صنعت خودرو رخ نداده است؟

هر چند بسیاری از رسانه ها و کارشناسان در حد توان خود سعی در تشریح تفاوت های این دو صنعت داشتند اما هیچ گاه مدیران رده بالای صنعت خودرو به این سوال نپرداختند.

برای اولین بار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارائه توضیحاتی در این خصوص و تفاوت های موشک سازی و خودروسازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

محمدعلی تیموری که در جمع تعداد زیادی از قطعه سازان ایرانی سخن می‌گفت با اشاره به سوالات زیادی که همواره در خصوص اینکه چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت این است که در صنایع نظامی و موشکی، انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر مشغول فعالیت هستند که جانشان را هم می دهند و این روحیه را باید در صنعت خودروسازی نیز تقویت کنیم و انسان هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

وی از تفاوت در فضای کسب و کار بی صنعت خودروسازی و صنایع موشکی به عنوان دومین تفاوت یاد کرد و افزود: فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و ۱۰۰درصد تمرکز برای تولید و پیشرفت است.

مدیرعامل گروه سایپا " مقوله امنیت" را سومین نکته در تفاوت این دو صنعت عنوان کرد و گفت: در صنایع موشکی کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. بنابراین وظیفه داریم انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم تا ضمن ایجاد احساس آرامش در صنعت خودرو، بتوانند تولیدات اقتصادی را عرضه کنند که ضمن قیمت مناسب و کیفیت خوب، به موقع تحویل مشتریان نیز شود.
پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

51 دیدگاه ها برای "مقایسه صنعت خودرو با موشک سازی و جواب مدیرعامل سایپا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

خوبه خودش می گه کارکنان خودروسازی متعهد نیستن.
آخه مرد نا حسابی!
نیرو های نظامی دارن جون می کنن و جون می دن تا یه مو از سر مردم ایران کم نشه بعد تو و امثال تو اومدین به جای یه بار ۳ بار آدمو می کشین: یه بار با قیمت های نجومی ای که آدمو قطع نخاع می کنه. یه بار با کیفیت مزخرف فرغون هاتون که اعصاب به مغز مردم نمیزاره یه بارم که تو انفجارات رانندگی که سالانه راحت ۱۵۰۰ نفر تلفات می ده.مگه جنگ داخلیه!

داود
مهمان

تورو خدا ***شید ***نزنید حرف نزنید کسی نمیگه لالید همه خورو سازا باید تو دادگاه محاکمه بشن بخاطر بازی با جون و مال مردم

محمدضیایی
مهمان

سلام، ازحالااقدام کنید،تابتوانید سال آینده جنس خوب تحویل دهید

م
مهمان

باز‌هم‌سفسطه‌وتوجیه‌بگوئید‌در‌این‌صنعت‌رانت‌وفساد
بیداد‌می‌کند‌وماهم‌شریک‌جرم‌هستیم‌و خلاص.
مردم‌را‌گول‌زدید‌خدا‌را‌هم‌می‌توانید‌گول‌بزنید؟البته‌اگر‌ندارد
قبول‌داشته‌باشید!

محسن
مهمان

این سایپا خودش اعتراف کرد که درزمینه موشکی انسانهای متعهد و متخصص هستند ولی سایپا نه متعهد ونه متخصص دارد. وجان مردم هم که پشمک حاج عبدالله

مجید
مهمان

جای تاسف که از تولیدات بی کیفیت خودرو دفاع میکنه ، تیبا صندوقدار صفر گرفتم دنده عقب جا نمیره نمایندگی سایپا میگه طبیعی ه ، همشون این جوریه..‌‌‌‌‌…؟؟؟؟؟ کسی جوابگو نیست ، ماشین چند برابر شده بازم میگه نمی صرفه ، قطعات بی کیفیت چینی و خودروهای چینی بی کیفیت به کام چین و دلالها و خودرو ساز بدون رقیب و نظارت ……

مسیح
مهمان

خب مردونه دراین دوتا خودروساز ببندند ببینید چه اتفاق های جذابی میفته اولا مجبور میشن ماشینهای با کیفیت وارد کنند که خودش شامل مصرف سوخت کمتر. آلایندگی کمتر. ایمنی بیشتر لذت رانندگی . تنوع بیشتر. آپشن های بهتر. تصادفات کمتر.دوما تعرفه گمرک بخاطر توقف تولید میاد پایین قدرت مردم بیشتر میشه ولی الان بخاطر اینکه به هر شکلی این دوتا کارخونه کار کنند چه هزینه‌هایی که از دولت به زور میگرن ودولت هم مجبور از جیب مردم بپردازه

مجید
مهمان

فقط اون امنیت و حق انتخابی که گفته.خخخخخخ

ایرج میرزا علیه السلام
مهمان

چرا چرت‌و پرت حواله میدید؟یه کلمه :فساد

Khosro
مهمان

ریس جمهور باید هر مدیری که آه و ناله میکنه و بهانه میاره، باید از کل دولت و کار مدیریتی بطور کلی بندازه بیرون.اگر هم عمدا کم کاری میکنه معرفی کنه به مردم و بندازه تو زندان .امان از عدم برخوردهایی که به بهانه حفظ آبرو با مفسدین و… میشه

پاتریوت
مهمان

دلیل اول و دوم چرت و پرت و لفاظی است
دلیل سومش هم هزیان گویی است چون منظورش این است صنایع موشکی توجیه اقتصادی داشته باشد یا نداشته باشد منبع مالی اش شارژ می‌شود و در صنعت خوردر منابع مالی محدود است در صورتی حرف ایشان درست بود که یک فضای رقابت وجود داشت با اینکه بیش از ۴۰ سال با انحصار مردم را غارت کردند

علی
مهمان

نه عزیز . منظورش اینه که در خودرو سازی باید ماشینی تولید کنی که هم کیفیت داشته باشه هم ارزون باشه ، مثلا پراید کیفیت نداره ولی سالها در چرخه تولید مونده . چرا مونده؟ چون آرزو تر از خودروهای دیگه اشت و مشتری خودش رو داره