نظر مدیرعامل سایپا درباره صنعت خودرو

جمعه 29 بهمن 00 ساعت 10:17
نظر مدیرعامل سایپا درباره صنعت خودرو
مدیرعامل سایپا در صحبت های خود قمیت ارزی خودرو تیبا را ۳۸۰۰ دلار اعلام کرد و گفت در هیچ جای دنیا یک خودرو که استاندارد آلایندگی یورو ۵ داشته باشد با این قیمت پیدا نمی شود.

شرایط صنعت خودرو ایران در افکار عمومی به هیچ وجه مناسب نیست و انتقادهای فراوانی به شرایط فعلی آن وارد می شود اما نکته جالب و البته قابل تامل این است که دوست و دشمن در کشور بر سر مخالفت و گاه تخریب این صنعت اتفاق نظر دارند!

ظریفی می گفت از بیست و سی تا بی.بی.سی بر خودروسازی ایران می تازند. اما در همین حال و احوال، مدیرعامل جدید سایپا در برنامه انتقادی تهران ۲۰ حاضر شد و به سوالات مجری و کارشناس تلفنی این برنامه، آن هم درباره موضوع چاشی کیفیت خودروهای ایرانی پاسخ گفت.

اینکه مدیرعامل یک خودروسازی روی آنتن زنده حاضر شود و در برابر محمد دلاوری و مهدی دادفر(دو منتقد سرسخت صنعت خودرو) به گفت وگو بنشیند، یک طرف ماجراست اما نکته دیگر این بود که تیموری، مدیرعامل جدید شرکت خودروسازی است که تا همین چندی پیش، پراید را به عنوان نماد بی کیفیتی در ادبیات محاوره ای و رسانه ای ایران تولید می کرد.

قاعدتا سایپا و مدیرعاملش باید زیر باد انتقادات مجری و کارشناس و بینندگان نابود می شدند اما محمدعلی تیموری، شب آرامی را در رسانه ملی سپری کرد تا آنجا که در پایان برنامه، دلاوری از او خواست تا در کنار برنامه تهران ۲۰ قرار بگیرد و برای بهبود وضعیت صنعت خودرو تلاش مشترک کنند.

پس از پایان برنامه نیز به رسم همیشه موج منفی علیه صحبت های یک مدیر خودروسازی در رسانه های رسمی و فضای مجازی شکل نگرفت تا اینکه یکی از رسانه های فارسی زبان خارجی که رویکرد معاندانه و تخریبی آن علیه کشور زبانزد خاص و عام است وارد عمل شد و بخش هایی از صحبت های مدیرعامل سایپا را به شکلی هدف دار، برش داد و با یک تیتر منفی، کنار هم منتشر کرد.

حقیقت این است که صحبت های صادقانه، شفاف و امیدوارکننده مدیرعامل جدید سایپا باعث شد تا منتقدان منصف صنعت خودرو نیز با او همراه شوند اما همین ویژگی ها رسانه های معاند را بر آن داشت تا با انتخاب تیتر منفی سعی کنند حس امیدوارکننده و رویکرد جدید سایپا را تحت شعاع قرار داده و ذهن مردم را نسبت به صنعت خودرو منفی نگه دارند.

مدیرعامل سایپا در صحبت های خود قمیت ارزی خودرو تیبا را ۳۸۰۰ دلار اعلام کرد و گفت در هیچ جای دنیا یک خودرو که استاندارد آلایندگی یورو ۵ داشته باشد با این قیمت پیدا نمی شود. حرفی که درست هم هست و یک خودرو با این استاندارد آلایندگی و قیمت کمتر از ۴ هزار دلار تولید نمی شود.

اما رسانه های معاند خارجی بخش استاندارد آلایندگی یورو ۵ را از حرف های مدیرعامل سایپا حذف کرده و به گونه ای تیتر زدند که این شائبه برای مخاطب ایجاد شود که تیموری گفته است خودرویی هم سطح و هم قیمت تیبا در دنیا وجود ندارد!

احتمالا برخی رسانه های داخلی که دانسته یا نادانسته خط این رسانه های معاند را دنبال می کنند با همین رویکرد به صحبت های مدیرعامل سایپا بپردازند اما یک سوال مهم قابل طرح است که اصولا از منفی نگری رسانه معاند نظام باید خوشحال شویم یا ناراحت؟

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "نظر مدیرعامل سایپا درباره صنعت خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رصاشریفی
مهمان

سلام خواهشااین حرفهای بی معنی بی محتواراپخش نکنین چراکه بیشترباعث ازرده شدن مخاطبان می شودج مدیرعامل مردم شریف،مارا چی فرض کردن الان بهترین برندخودرودنیارامناسبترازاین قیمتهای کذایی شمامی شودخریدالبته اولین شرطش کوتاه شدن دست شماودلان شماست