آیا قیمت خودرو کنترل خواهد شد؟

بروزرسانی در: شنبه 5 بهمن 98 ساعت 20:56
آیا قیمت خودرو کنترل خواهد شد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ضمن اشاره به رکود بازار خودرو پیش‌ بینی کرد: در صورت عرضه خودرو به میزان کافی و کنترل قیمت ارز، قیمت خودرو هم تعدیل خواهد شد.

سعید موتمنی در خصوص شرایط بازار خودرو بیان کرد: هم اکنون به دلیل افزایش قیمت خودرو، هیچ خریدار و فروشنده‌ای وجود ندارد و صرفاً مردم نظاره‌گر بازار هستند تا ببینند در روزهای آینده قیمت‌ها به چه سمتی خواهد رفت.

وی افزود: خریداران خودرو منتظر کاهش و فروشندگان منتظر افزایش بیشتر قیمت هستند و به خاطر همین عدم ریسک‌پذیری، هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود و به عبارتی بازار خودرو دچار رکود شده است.

موتمنی آشفتگی‌های سیاسی اخیر و قیمت ارز را عامل افزایش قیمت خودرو عنوان کرد و گفت: اتفاقات سیاسی اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی و عکس‌العمل ایران به این موضوع، منجر به افزایش قیمت ارز شد که همین جهش نرخ و التهابات منطقه، بازار خودرو را هم متأثر و قیمت‌ها را گران کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: البته در این بین باید به عرضه کم خودرو از طرف خودروسازان به عنوان دیگر عامل افزایش قیمت‌ها اشاره کرد چون که در نیمه دوم امسال عرضه نسبت به تقاضا بسیار کمتر بوده و این موضوع هم منجر به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو شده است.

به گفته موتمنی، فاصله بسیار زیاد قیمت خودرو در کارخانه نسبت به بازار، نشان می‌دهد که میزان عرضه نسبت به تقاضا کمتر بوده که این مورد در کنار عوامل گفته شده موجب نوسانات افزایشی در بازار خودرو شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص آینده این بازار پیش‌بینی کرد: با توجه به تلاش خودروسازان در تولید هرچه بیشتر و وعده رئیس بانک مرکزی بر کاهش نرخ ارز، به عقیده من اگر عرضه خودرو افزایش و قیمت دلار کاهش یابد و بازار ارز به آرامش برسد، در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین

بازار داغ ثبت نام خودرو!

احتمال گران‌تر شدن خودرو در بازار

دلایل گرانی خودرو در بازار چیست؟

روند تولید و تحویل خودرو بهبود یافت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar